ایران عزم کافی برای رسیدن به یک توافق خوب را دارد

  • سیاسی
  • شنبه ۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ ۱۷:۳۷
    کد خبر :904980

حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران جمعه شب در تماس تلفنی با جوزف بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در مورد آخرین وضعیت مذاکرات لغو تحریم ها و برخی مسائل مهم منطقه‌ای و بین‌المللی گفتگو  و تبادل نظر کردند.

وزیر امور خارجه کشورمان در این تماس تلفنی، اظهار داشت: با توجه به ادامه رایزنی ها برای رفع تحریم ها، هیچ تردیدی وجود ندارد دولت جمهوری اسلامی ایران عزم کافی برای رسیدن به توافق خوب، قوی و پایدار را دارد.

به گفته رئیس دستگاه دیپلماسی، کاخ سفید باید با کنار گذاشتن زیاده خواهی ها و تردید در مسیر واقع بینی و راهکار قدم بردارد، در شرایط فعلی سه کشور اروپایی و روسیه و چین منتظر نهایی شدن توافق  هستند، دولت فعلی آمریکا باید جرات سیاست های غلط گذشته کاخ سفید را داشته باشد.

جوزف بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز تاکید کرد: با توجه به اراده مثبت طرف ایرانی در مذاکرات وین، باور داریم که ایران خواستار توافق است و ابتکارات مختلفی در این زمینه وجود داشته و ادامه دارد.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا خاطر نشان کرد: طولانی شدن تنفس در مذاکرات سازنده نیست و  مذاکرات بین نماینده اتحادیه اروپا و مذاکره کننده ارشد ایران بار دیگر از نزدیک دنبال شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید