سی‌ان‌ان:

ایران خواهان دریافت غرامت در صورت خروج آمریکا از برجام شده است

    کد خبر :932993
پایان مذاکرات احیای برجام

شبکه خبری سی‌ان‌ان گزارش کرد که ایران خواستار دریافت غرامت در صورت خروج دوباره آمریکا از برجام، به عنوان بخشی از مذاکرات رفع تحریم‌های وین شده است.

یک سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفته پاسخ ایران به پیشنهاد اتحادیه اروپا را از طریق بروکسل دریافت کرده و در حال بررسی آن است.

این سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفته واشنگتن در حال انتقال دیدگاه‌هایش به اتحادیه اروپا است.

همزمان خبرگزاری رویترز به نقل از یک سخنگوی اتحادیه اروپا نوشته است که پیشنهادات ایران را همراه با سایر طرف‌های برجام و آمریکا بررسی می‌کند.

این سخنگوی اتحادیه اروپا که رویترز اشاره‌ای به نام او نکرده گفت:

در حال بررسی پیشنهادات ایران هستیم و با سایر طرف‌های برجام و آمریکا در خصوص ادامه مسیر مشورت می‌کنیم.

مقام اتحادیه اروپا از ارائه چارچوب زمانی درباره پاسخ احتمالی تسهیل‌کننده اتحادیه اروپا در مذاکرات رفع تحریم‌ها خودداری کرده است.

در همین حال شبکه خبری سی‌ان‌ان مدعی شده ایران خواستار دریافت غرامت در صورت خروج دوباره آمریکا از برجام، به عنوان بخشی از مذاکرات رفع تحریم‌های وین شده است.

سی‌ان‌ان به نقل از یک دیپلمات در منطقه که اشاره‌ای به نام او نشده نوشته تهران به دنبال دریافت ضمانت‌هایی است مبنی بر اینکه چنانچه رئیس‌جمهور بعدی آمریکا از برجام خارج شود غرامت دریافت کند.

این دیپلمات منطقه که در جریان وضعیت مذاکرات قرار گرفته می گوید ایران ملاحظاتی درباره احتمال خروج رئیس‌جمهور بعدی آمریکا از برجام و از سرگیری تحریم‌ها دارد.

وی گفته است: «به نظر می‌رسد به ویژه در موضوع تحریم‌های غیرمستقیم اعمال‌شده علیه شرکت‌های ایرانی فعال در خارج از این کشور، پیشرفت‌هایی صورت گرفته و دیدگاه‌ها به یکدیگر نزدیک‌تر شده‌اند.»

1
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد
  1. ایرانی گفت:

    اگه امریکا خارج شد و غرامت نداد چطوری می خواهی بگیری؟
    جک می گی؟

دیدگاهتان را بنویسید