ایران-آمریکا یکی از جذاب ترین دیدارهای جام جهانی 2022

  • ورزشی
  • سه شنبه ۴ مرداد ۱۴۰۱ ۱۸:۵۴
    کد خبر :927486

قرعه‌کشی رقابت‌های جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، این رویداد بزرگ را بیش از پیش در کانون توجه قرار داد؛ قرعه‌کشی که نوید یک‌دوجین دیدار جذاب را در مرحله گروهی به هواداران داد.

رقابت‌های جام جهانی ۲۰۲۲ از ۲۱ نوامبر(۳۰ آبان‌ماه) آغاز خواهد شد و ۳۲ تیم با هدف رسیدن به فینال و تاجگذاری در ۱۸ دسامبر(۲۷ آذرماه) با یکدیگر رقابت خواهند کرد.

این نخستین بار است که این رویداد در یک کشور عربی برگزار می‌شود و علاوه بر این، پس از میزبانی مشترک کره و جنوبی و ژاپن، این دومین دوره‌ای است که یک کشور آسیایی میزبانی این رویداد را برعهده دارد.

تیم ملی ایران در گروه دوم با شاگردان «گرت ساوتگیت» در تیم ملی انگلیس، آمریکا و ولز هم‌گروه است.

ایران – آمریکا ۲۹ نوامبر(۸ آذرماه)

نشریه آنلاین ایندیپندنت در گزارش خود به تعدادی از دیدارهای جذاب و هیجان‌انگیز مرحله گروهی پرداخته و در آن به دیدار ایران و آمریکا پرداخت و نوشت: باتوجه به روابط پیچیده سیاسی و ژئوپلیتیکی دو کشور ایران و آمریکا، تعجبی ندارد که تیم‌های ملی فوتبال این دو کشور با احتساب دیدار پیش رو، تنها دو بار در تاریخ به مصاف یکدیگر رفته باشند.

نخستین مصاف این دو تیم به دیدار خاطره‌انگیز جام جهانی ۱۹۹۸ بازمی‌گردد؛ دیداری که پیش از آغاز با مراسمی همراه بود که به دقت برنامه‌ریزی و چیده شده بود که از جمله آن می‌توان به اهدای گل از سوی بازیکنان ایران به آمریکایی‌ها به عنوان نماد صلح اشاره کرد. این بازی در نهایت با پیروزی دو بر یک ایران به پایان رسید و نخستین برد این کشور در رقابت‌های جام جهانی لقب گرفت.

در ادامه این گزارش آمده است: این دیدار به عنوان «سیاسی‌ترین بازی تاریخ جام جهانی» توصیف شد و از آنجا که روابط دو کشور از آن زمان به بعد فراز و نشیب‌های زیادی داشته است، تکرار این دیدار در جام جهانی ۲۰۲۲، نویدبخش فضایی خاص خود خواهد بود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید