ایرانیان حاضر در اوکراین مکان‌یاب‌های خود را روشن کنند

  • سیاسی
  • یکشنبه ۸ اسفند ۱۴۰۰ ۱۵:۳۸
    کد خبر :891538
ایرانیان حاضر در اوکراین مکان‌یاب‌های خود را روشن کنند

سعید خطیب زاده در یک گفت‌وگوی تلویزیونی اعلام کرد: علیرغم تلاشی که برای خروج دانشجویان ایرانی از اوکراین داشتیم با مشکلات خاصی رو به رو هستیم.

به گفته وی، در حال تلاش برای خروج ایرانی‌ها از اوکراین از مرز‌های لهستان، مجارستان و رومانی هستیم.تعداد کمی از ایرانیان در کی یف باقی مانده‌اند که آن‌ها را به مناطق امن برده‌ایم.

خطیب زاده گفت: اگر تعداد قابل توجهی از ایرانی‌ها به مرز لهستان رفته باشند، آن‌ها را فردا با پرواز اختصاصی به کشور باز می‌گردانیم.بیش از ۲۰۰ دانشجو با هماهنگی سفارت سوار قطار شدند و به مرز‌های غربی در حال اعزام هستند.در مرز لهستان با اوکراین بیشترین تجمع دانشجویان را شناسایی کرده ایم.

به گفته سخنگوی وزارت خارجه تاکنون نزدیک به ۱۰۰ نفر به ورشو اعزام شده اند؛ پیوسته با خانواده‌های دانشجویان در ارتباط هستیم.تمرکز ما بر انتقال ایرانیانی است که نزدیک به مرز‌ها هستند.

جنگ در روز‌های اخیر در اوکراین به اوج خود رسیده است. نیرو‌های روسی رسماً وارد بخش‌هایی از اوکراین شده اند و درگیری‌ها در خیابان‌های کی یف ادامه دارد.

ولادیمر پوتین رئیس جمهور روسیه تاکید کرد که مسکو چاره‌ای بغیر از حمایت از شرق‌نشین‌های روسی‌تبار اوکراین نداشته است.

در پی حمله نظامی روسیه به کشور اوکراین، تعدادی از دانشجویان ایرانی مشغول به تحصیل در دانشگاه‌های اوکراین در کنار سایر مردم این کشور در تلاش برای خروج از اوکراین هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید