ایجاد ۵ مرکز ژن درمانی در دانشگاه های علوم پزشکی

    کد خبر :381776

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت گفت: برنامه داریم ۵ مرکز ژن درمانی در دانشگاه های علوم پزشکی کشور را راه اندازی کنیم.

به گزارش مهر، ملک زاده صبح امروز در هم اندیشی نقش آفرینی پژوهش وفناوری در اقتصاد ملی در پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی گفت: وزارت بهداشت برنامه دارد با کمک خیرین ۵ مرکز ژن درمانی در دانشگاه های علوم پزشکی کشور احداث کند.

وی افزود: با توجه به اهمیت موضوع ژن درمانی باید نقشه راهی در این زمینه ترسیم کنیم و زیرساختهای لازم برای فعالیت در این موضوع را ایجاد کنیم.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت با اشاره به موضوع بیولوژی سینتتیک گفت: این موضوع یک موضوع میان رشته ای است و برای تحقق آن اولین مشکل ما این است که دانشگاه های ما دو دسته هستند.

وی اظهارداشت: اگر وارد این عرصه نشویم، طی ۵-۶ سال آینده به کشور عقب مانده ای تبدیل خواهیم شد.

ملک زاده گفت: این حوزه متشکل از مهندسی، مدلسازی محاسباتی و علوم زیستی است.

وی با بیان اینکه همچنان پژوهش در کشور به شکل یک کالای تجملی دیده می شود، گفت: باید به موضوع اختصاص بودجه های پژوهشی در کشور بیشتر توجه کنیم.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت اظهار داشت: کشور طی سالهای گذشته در زمینه تولید مقالات و تعداد استنادات توسعه چشم گیر داشته و طی ۶ ماهه اول سال ۲۰۱۸ وضع کشور در این زمینه بسیار مطلوب بوده است.

ملک زاده اظهار داشت: باید تلاش کنیم تا از نظر کیفی نیز توسعه بیشتری داشته باشیم که البته امروز تعداد استنادات از تعداد مقالات بالاتر رفته است و این موضوع بسیار مهم به شمار می رود.

وی خاطرنشان کرد: در حالی به پیشرفت های کمی و کیفی در زمینه علم و فناوری دست یافته ایم که اعتبارات پژوهشی ما بسیار ناچیز بوده است.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت تاکید کرد: وزارت بهداشت ۱۰ درصد اعضای هیئت علمی کشور را به خود اختصاص داده این در حالی است که ۳۰ درصد تولیدات علمی کشور مربوط به این وزارتخانه است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید