رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران خبر داد

ایجاد چهار راسته هنری در پهنه فرهنگی رودکی

    کد خبر :343157

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران در خصوص جزئیات پهنه فرهنگ و هنر در منطقه 11 توضیحاتی را ارائه کرد.

محمدجواد حق شناس در گفت‌وگو با ایسنا، در مورد سرانجام راه‌اندازی گذر فرهنگ در تهران، گفت: چندی پیش وزیر فرهنگ و ارشاد از مسئولان فرهنگی شهر تهران دعوت کردند که در نشست مشترکی به بررسی وضعیت فرهنگی پایتخت بپردازیم.

وی با بیان اینکه وزیر فرهنگ به تفاهم‌نامه فیمابین جنتی (وزیر پیشین فرهنگ) و قالیباف اشاره کرد، تصریح کرد: متاسفانه به دلیل تغییراتی که در هر دو نهاد ایجاد شده بود این تفاهم‌نامه که در سه محور کتاب، فرهنگ و هنر بود به سرانجام نرسید.

حق شناس با بیان اینکه تهران پایتخت ایران است و جایگاهی برای همه اقوام دارد، گفت: می‌توانیم نماد اقوام ایرانی را در پارک‌ها و بوستان‌ها طراحی کنیم و حوزه همکاری‌های فرهنگی بین شهرداری و وزارت فرهنگ بسیار بیشتر از این می‌تواند باشد. چرا که شهرداری در حوزه سینما، موسیقی، هنرهای تجسمی و … سررشته دارد.

وی با بیان اینکه ساماندهی پهنه رودکی را امسال در دستور کار قرار داده و از تمامی حوزه‌های شهرداری دعوت کردیم که در انجام این مهم ما را یاری کنند، ادامه داد: جلسات هر دو هفته یکبار با حضور همه مسئولان برگزار می‌شود و به مراحل خوبی نیز رسیده‌ایم. چرا که در اولین گام دفتر تسهیل گری بافت تاریخی را در تهران ایجاد کرده‌ایم و پیش از این تنها برای بافت فرسوده دفتر ایجاد می‌شد اما حالا برای بافت تاریخی این دفاتر تسهیل گری ایجاد شده است.

حق شناس با بیان اینکه پیرایش منطقه با محوریت انجمن فلسفه و حکمت در حال انجام است، افزود: امیدواریم بتوانیم حال و هوای فرهنگی منطقه را احیاء کنیم.

وی با بیان اینکه برای ساماندهی پهنه فرهنگی در منطقه رودکی چهار راسته را در نظر گرفته‌ایم، گفت: پهنه رودکی از شمال به خیابان انقلاب، از جنوب به خیابان نوفل لوشاتو، از شرق به حافظ و از غرب نیز به خیابان ولیعصر (عج) می‌رسد که در نظر داریم راسته کتاب را از میدان انقلاب تا چهارراه کالج ایجاد کنیم.

حق شناس با بیان اینکه راسته صنایع دستی نیز از خیابان کریم خان زند تا انقلاب خواهد بود،‌اظهار کرد: راسته نمایش نیز در خیابان لاله زار قدیم از خیابان امام خمینی تا انقلاب است اما باید برای چهارمین راسته که موسیقی است فکری کنیم.

وی در پایان با بیان اینکه این چهار رکن هنر، حرف اصلی را در فرهنگ و هنر می‌زند، اظهار کرد: تمام تلاش‌مان را انجام می‌دهیم که ظرف یک سال آینده این تغییر رویداد توسط مردم ملموس‌تر دیده شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید