اکسپوی ۲۰۲۰ فرصت بی‎‌بدیل برای اقتصاد ایران

    کد خبر :671222

قائم مقام وزیر صنعت، با اشاره به اکسپوی ۲۰۲۰ اظهار داشت: این رویداد یک فرصت بی بدیل برای ایران است تا چهره واقعی کشورمان را به دنیا نشان دهیم.

به گزارش مهر، حسین مدرس خیابانی قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در نشست هماهنگی کمیته اکسپو با اشاره به حماسه‌ای که مردم برای تشییع پیکر سردار سپهبد قاسم سلیمانی آفریدند، گفت: باید به شرافت مردم ایران درود فرستاد و از آنها قدرشناسی کرد که برای فردی که ۴۰ سال لباس رزم پوشیده و برای حفظ کیان، ارزش‌ها، خاک و ناموس وطن گام برداشته است، سنگ تمام گذاشتند.

قائم مقام وزیر صنعت معدن و تجارت گفت: هیچ حماسه و رویدادی را نمی‌توان هم تراز اتفاق چند روز اخیر دانست که یک حماسه جهانی و عظیمی همچون اربعین به وجود آورد تا همانطور که سردار برای مردم از همه داشته‌های خود گذشت و ۴۰ سال فداکارانه ایثار کرد، آنها نیز قدرشناس زحمات وی شدند و هیچ شخصیتی را نمی‌توان پیدا کرد که برای تشییع و تدفین وی، عتبات مقدسه در نجف، کربلا، کاظمین، مشهد، قم و جمکران طواف برگزار شده باشد، پس این پاداش اخلاص کسی است که همه چیز خود را با خدا معامله کرده است.

وی افزود: امیدواریم پرچمی که این سردار ملی بلند کرده و نقطه عطفی برای احیای ارزش‌های ایران شده است، همچنان برافراشته نگه داشته شود.

مدرس خیابانی تصریح کرد: هیچ رویداد و مناسبتی به این عظمت در منطقه و قلب اروپا برای بزرگداشت یک شخصیت تاکنون برگزار نشده است.

اکسپو بزرگترین رویداد اقتصادی و فرهنگی دنیا

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت، برگزاری اکسپوها را یک رویداد فرهنگی و اقتصادی بسیار مهم در دنیا دانست که ۶ ماه تمام کشورها و مردم دنیا را به خود مشغول می‌کند.

وی افزود: تمامی مباحث مرتبط با آخرین پیشرفت‌ها، تکنولوژی‌ها، دستاوردهای علمی، فرهنگی و اجتماعی در کنار پتانسیل‌ها و توانمندی‌های اقتصادی یک کشور، همه در قالب برگزاری رویداد اکسپو گرد هم جمع می‌شوند و ما نیز به عنوان جمهوری اسلامی ایران با فرهنگ غنی که داریم باید با تمام دستگاه‌های اجرایی، فعالان اقتصادی و بخش خصوصی در برگزاری هر چه مؤثرتر این رویداد تلاش کنیم.

مدرس خیابانی اظهار داشت: برای اینکه جایگاه خود را در نمایشگاه‌های سایر کشورها باز کرده و بتوانیم برخی نمایشگاه‌های تخصصی را برای معرفی دستاوردها و پتانسیل‌های جمهوری اسلامی ایران در دنیا برگزار کنیم، باید رایزنی گسترده ای را انجام دهیم اما با فضایی که اکسپوی ۲۰۲۰ دوبی پیش روی ایران قرار داده، اگرچه برخی از کشورهای دنیا به خیال خودشان قصد منزوی کردن ایران را دارد، اما یک فرصت بی بدیل خواهیم داشت که با استفاده از تمامی ظرفیت‌های خود بتوانیم چهره واقعی جمهوری اسلامی ایران را به کشورهای دنیا نشان دهیم.

قائم مقام وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به فضای بسیار مؤثری که نمایشگاه اکسپو در اختیار ایران برای معرفی عرصه‌های مختلف اقتصادی و رویدادهای فرهنگی، اجتماعی و هنری کشور فراهم می‌آورد، خاطرنشان کرد: اگر از این فضا استفاده نکنیم، بعدها قطعاً غبطه خواهیم خورد. این در شرایطی است که یکی از دلایلی که کمتر به اکسپو پرداخته شده و هنوز هم مشغله فکری بسیاری از کشورها، قرار نگرفته آن است که از فضای رسانه برای معرفی اهمیت این رویداد بین المللی استفاده نکرده ایم. پس باید یک پیوست رسانه‌ای دقیق و منسجم برای معرفی این رویداد بزرگ بین المللی تدوین و عملیاتی کنیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید