اکبر صحرایی با سه‌گانه جدیدی به بازار کتاب دفاع مقدس می‌آید

    کد خبر :43696

اکبر صحرایی از انتشار سه‌گانه جدیدخود برای مخاطب نوجوان در آینده نزدیک خبر داد.

اکبر صحرایی، نویسنده، در گفت‌وگو با خبرنگاران پویا، از انتشار سه‌گانه جدید خود در آینده نزدیک خبر داد و گفت: این سه‌گانه نیز با موضوع دفاع مقدس و برای مخاطب نوجوان نگاشته شده است،‌ جلد نخست ان از سوی انتشارات سوره مهر در دست انتشار و دو مجلد دیگر نیز در حال اتمام نگارش است.

وی ادامه داد:‌ «غول شمشاد»، «کریم و سیمرغ» و «ابراهیم کوچولو: عنوان این سه مجلد است. در این سه‌گانه نیز به مانند سایر آثارم همچون دار و دسته دارعلی جان‌مایه اثر طنز است و تلاش شده تا مخاطبان نوجوان با فرهنگ دفاع مقدس و تاریخ جنگ تحمیلی آشنا شوند.«غول شمشاد» روایتگر نوجوانی است که به دلیل چاقی بیش از حد دچار مشکلات جسمانی شده و مجبور به ترک تحصیل می‌شود. او به جبهه می‌رود و آنجا دچار تغییرات شخصیتی و رفتاری می‌شود که در نهایت این تغییرات به او کمک می‌کند بر مشکل جسمانی‌اش فائق آید.

صحرایی تصریح کرد:‌ «کریم و سیمرغ»‌ نیز نوجوانی را به تصور کشیده است که با فرار از خانه به جبهه می‌رود،‌ در جبهه فرماندهان متوجه فرار او از خانه می‌شوند و می‌خواهند که او را برگردانند،‌ با خواهش و تمنای کریم پیرمردی واسطه می‌شود تا او یک هفته دیگر در جبهه بماند و این یک هفته ماجراهای آزادسازی خرمشهر رخ می‌دهد و کریم نیز در این عملیات حضور پیدا می‌کند.

وی با بیان این مطلب که طنز برای مخاطب نوجوان از جذابیت بالایی برخوردار است،‌ گفت:‌من در این سه‌گانه نقبی زدم به قصه‌های قدیمی و افسانه‌ای‌، برای نمونه در غول شمشماد از هفت‌خوان رستم اقتباس کرده‌ام.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید