اپل و رشد فروش در سال 2022/ کسب سودآوری خیره کننده

    کد خبر :906473

با وجود محدودیت‌های فراوان در مسیر تولید دستگاه‌های هوشمند، اپل همچنان عملکرد خوبی دارد. این شرکت امروز گزارش مالی خود از سه ماهه دوم از سال مالی 2022 را منتشر و اعلام کرد که امسال توانسته بهترین عملکرد تاریخ اپل در این سه ماه را رقم بزند و به این ترتیب رکوردهای جدیدی را برجای بگذارد.

بازتاب -با رسیدن به انتهای ماه آوریل، این روزها بسیاری از شرکت‌های بزرگ مشغول انتشار گزارش‌های مالی از عملکرد خود در سه ماهه دوم از سال 2022 میلادی هستند. پس از اینکه مشخص شد Alphabet شرکت مادر گوگل نتوانسته در این مدت به سود و درآمد پیش‌بینی شده برسد، شرکت متا اعلام کرد که سود آن در این سه ماهه از آنچه انتظار می‌رفت نیز پیشی گرفته است. اما به نظر می‌رسد که عملکرد اپل نیز در این مدت عالی بوده است؛ چرا که این شرکت اعلام کرد توانسته است در این سه ماهه رکوردهای جدیدی را برجای بگذارد.

بنا به گفته اپل، عملکرد این شرکت در سه ماهه دوم از سال مالی 2022 خیره کننده و فراتر از انتظار بوده است. این شرکت امروز اعلام کرد که توانسته در این مدت به درآمد 97.3 میلیارد دلاری دست پیدا کند که در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته میلادی 9 درصد بیشتر است. سود این شرکت در سه ماهه دوم از سال 2022 میلادی نیز 25 میلیارد دلار اعلام شده و به این ترتیب به ازای هر سهم اپل، سودی در حدود 1.52 دلار بدست آمده است.

با توجه به این اطلاعات باید گفت که عملکرد این شرکت در سه ماهه اخیر بسیار عالی بوده است و در تاریخ آن و برای سه ماهه دوم از سال‌های مختلف رکوردی جدید محسوب می‌شود. به عبارتی دیگر اپل امسال توانسته است بهترین سه ماهه دوم از سال‌های مالی خود را رقم بزند. در نشست خبری مربوط به انتشار این گزارش مالی، Tim Cook مدیر اجرایی اپل اعلام کرد که «نتایج بدست آمده از انتظارات نیز فراتر بود».

البته باید گفت که عملکرد مالی اپل در سه ماهه دوم از سال 2022 با اختلاف زیادی از عملکرد شگفت انگیز آن در سه ماهه نخست عقب‌تر است. این شرکت توانسته بود در سه ماهه نخست از سال 2022 درآمد 123.9 میلیارد دلاری را بدست بیاورد که رکورد تاریخی در شرکت اپل محسوب می‌شود.

گزارش مالی اپل نشان می‌دهد که این شرکت در سه ماهه اخیر و در بخش سرویس‌های خود عملکردی خیره‌کننده داشته و توانسته است در تاریخ خود رکورد جدیدی را در این بخش به ثبت برساند. بخش سرویس‌های این شرکت شامل خرید اشتراک بخش‌های TV+، Music و Fitness+ می‌شود. عملکرد این شرکت در بخش کامپیوترهای مک، گوشی‌های آیفون و همچنین بخش اکسسوری‌ها و ملزومات خانگی نیز بسیار عالی بوده و رشد میزان سود نسبت به سال‌های گذشته را شامل شده است.

مدیر اجرایی اپل اعلام کرده که دسترسی به این رکوردهای جدید به دلیل فروش عالی کامپیوتر Mac Studio و نمایشگر Studio Display بوده است و محصولات دیگری همچون گوشی آیفون SE و تبلت iPad Air که به تراشه M1 مجهز است نیز در این عملکرد عالی نقش مهمی را ایفا کرده‌اند.

در بخش دیگری از این گزارش اعلام شده است که فروش دستگاه‌های پوشیدنی همچون هدفون‌های AirPods و ساعت‌های هوشمند اپل با قدرت ادامه دارد. سال گذشته و در سه ماهه دوم، این شرکت از این بخش درآمد 16.9 میلیارد دلاری را بدست آورده بود اما امسال شاهد افزایش درآمد به 19.8 میلیارد دلار هستیم. برای مقایسه بهتر باید توجه داشت که در سه ماهه اخیر درآمد اپل از بخش کامپیوترهای مک تنها 10.4 میلیارد دلار بوده است.

دسترسی به این سود و درآمد قابل توجه در حالی صورت گرفته که اپل در حال حاضر در خطوط تولید خود با مشکلات و موانع زیادی روبرو است. به دلیل شروع دوباره و گسترده قرنطینه در کشور چین هم اکنون تولید تراشه‌های پردازشی و دیگر قطعات موردنیاز این شرکت با تاخیر صورت می‌گیرد. این موضوع سبب شده است تحویل کامپیوترهای مک به مشتریان با تاخیر چند ماهه همراه شود. از طرف دیگر کاربران نیز این روزها نگران افزایش نرخ تورم در کشورهای مختلف هستند و انتظار می‌رود این موضوع بر روی فروش محصولات مختلف اثر سویی داشته باشد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید