اپل و افت درآمد در سه ماهه سوم 2023

    کد خبر :1031171
اپل

در یک گزارش شگفت‌انگیز، شرکت اپل خود را با افت 3 درصدی سهام در معاملات پس از ساعت کاری مشاهده کرد، زیرا پیش‌بینی فروش این غول فناوری برای سه ماهه تعطیلات نتوانست انتظارات وال استریت را برآورده کند.

بازتاب-این پیش‌بینی ناامیدکننده به دلیل تقاضای ضعیف برای آی‌پدها و گجت‌های پوشیدنی بود که نگرانی‌هایی را در مورد موقعیت کلی این شرکت در بازار ایجاد کرد. با این حال، تیم کوک، مدیر عامل شرکت، با تاکید بر موفقیت مدل‌های جدید آیفون 15 در چین، تلاش کرد تا ترس‌ها را برطرف کند، جایی که این شرکت با رقابت سختی از سوی بازیکنان محلی مانند هواوی روبرو بود. در میان این چالش‌ها، اپل کاهش 2.5 درصدی درآمد از چین را در سه ماهه چهارم مالی گزارش داد که پس از محاسبه نرخ ارز خارجی به رشد تبدیل شد.

اعلامیه مدیر مالی لوکا ماستری مبنی بر اینکه فروش سه ماهه جاری مشابه ارقام سال قبل خواهد بود، کمتر از پیش بینی خوش بینانه وال استریت برای افزایش 4.97 درصدی به 122.98 میلیارد دلار بود. با وجود موانع، اپل توانست انتظارات وال استریت را در سه ماهه چهارم مالی شکست دهد که با افزایش فروش آیفون و افزایش یک میلیارد دلاری درآمد خدمات تقویت شد. ارقام فروش تقریباً به 89.50 میلیارد دلار رسید که اندکی از رقم تخمینی 89.28 میلیارد دلار فراتر رفت. با این حال، محدودیت‌های عرضه برای مدل‌های آیفون 15 پرو و پرو مکس، چالشی برای این شرکت بود.

 

اپل

 

در چین، فروش از 15.47 میلیارد دلار به 15.08 میلیارد دلار در مقایسه با سه ماهه چهارم سال قبل کاهش یافته است. با این حال، کوک روندهای مثبت را برجسته کرد و اظهار داشت که چین رکورد سه ماهه فروش آیفون را به نام خود ثبت می کند و از میان پنج گوشی هوشمند پرفروش در چین، چهار دستگاه اپل هستند. تحلیلگران Rosenblatt Securities و DA Davidson وضعیت اپل را با یک «نبرد کشتی عظیم» مقایسه کردند که نمادی از پیشرفت کند و چالش‌های پیش روی شرکت است. این چالش‌ها با عرضه آتی محصول جدید اپل، ویژن پرو، که پیش‌بینی می‌شود شروع کندی داشته باشد، تشدید شد.

با وجود این شکست‌ها، اپل همچنان خوش بین است و رشد سال به سال فروش آیفون در سه ماهه دسامبر را پیش بینی می‌کند. این شرکت همچنان به مسیر کاهش درآمد خود ادامه می‌دهد و تلاش می‌کند تا خط تولید خود را برای رشد آینده بازآفرینی کند. انعطاف پذیری اپل با ارزش بازار قابل توجه آن، به ارزش 2.74 تریلیون دلار، و نسبت قیمت به درآمد نسبتاً بالای 28.97، نشان می‌دهد که اعتماد سرمایه‌گذاران به پتانسیل این شرکت را نشان می‌دهد.

علاوه بر این، مدیریت اپل با خرید مجدد سهام و پرداخت سود سهام به مدت 12 سال متوالی ایمان خود را نشان داده است و ثبات مالی و کارایی خود را در کسب درآمد از دارایی‌های خود در دوران چالش‌برانگیز اقتصادی برجسته کرده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید