اپل سال 2022 هدست واقعیت مجازی معرفی می کند

    کد خبر :868325

آخرین خبری که درباره‌ی این هدست در خبرگزاری‌های مختلف خارجی کار شده اشاره به این موضوع دارد که این دستگاه در نهایت امر در سال 2022 عرضه خواهد شد و به دست مشتریان متعصب اپل خواهد رسید.

«بازتاب»؛ مهتاب جهاندار_  آنطور که خود شرکت فاش کرده، هدف از ساخت و توسعه‌ی این محصول بازار گیمینگ و مدیا بوده است. طبق آخرین گزارشی که مارگ گورمن درباره‌ی وضعیت هدست واقعیت مجازی شرکت کوپورتینو منتشر کرده، بیشترین درگیری تیم توسعه‌ دهنده برای بخش خنک کردن گرمایش این هدست بوده که شامل یک فن خنک کننده نیز می‌باشد که همین موضوع نیز دردسرهای زیادی برای تیم فنی و همچنین جامعه‌ی هدفش ایجاد خواهد کرد. این معضل در سال‌های اخیر با توسعه‌ی چیپست‌های M1 اپل برطرف شده است.

از آنجایی که هدف تولید چنین محصولی، گیمینگ و مدیا است، بنابراین طبیعی است که یک نمایشگر با کیفیت و قابلیت اجرای برنامه‌های سنگین از نیازهای اولیه این هدست است. ظاهرا در توسعه‌ی این هدست مجازی از دو چیپست استفاده خواهد شد که یکی از آن (که احتمالا چیپست M1 اپل خواهد بود) برای پردازش گرافیکی به کار خواهد رفت، در صورتی که پردازنده‌ی دوم برای سنجش و پردازش پارامترها و سنسورهای حرکتی و حیاتی این محصول به کار خواهد رفت. از طرف دیگر نمی‌توانیم قبول کنیم که این هدست نتواند به اپ استور اپل متصل شود، بنابراین نیاز به توسعه‌ی یک سیستم عامل مخصوص به خود را نیز خواهد داشت. تولید و آماده کردن محتوایی مناسب با این هدست نیز از دیگر نیازمندی‌های یک عرضه‌ی باکیفیت و مناسب است که ما از اپل انتظار داریم.

آنطور که خبرها پیداست، صفحه نمایش این هدست با کیفیت 4K و میکرو LED خواهد بود که شرکت سونی به سفارش شرکت اپل خواهد ساخت. طبیعی است که هزینه‌ی ساخت چنین مانیتور و در نهایت این هدست زیاد خواهد شد، اما این تنها راه استفاده و توسعه‌ی یک محصول با نیازمندی‌های خود است. مورد دیگر نیز این است که طیف مخاطبان و خریداران این محصول نیز متفاوت‌تر از دیگر محصولات اپل خواهد بود و افراد پولدار می‌توانند برای خرید آن اقدام کنند چرا که احتمال می‌رود که در ارزان‌ترین حالت خود، 1500 دلار قیمت گذاری شود. بسیاری از کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند که قیمت متعادل چنین محصولی به 3000 دلار خواهد رسید.

بسیاری از کارشناسان سال عرضه‌ی چنین محصولی را 2025 در نظر گرفته‌اند و اگر این حرف درست باشد، بیش از 10 سال از برنامه‌های اپل برای ساخت چنین محصولی می‌گذرد. باید منتظر ماند و دید که در نهایت آیا ما شاهد نوع جدیدی از محصولات اپل خواهیم بود یا خیر.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید