اپل در آیفون 13 پرو مکس از حسگر دوربین سونی بهره گرفت

    کد خبر :848856

به‌نظر می‌آید که وضوح دوربین آیفون سری 13 نسبت به قبل تغییر نکرده و ثابت باقی‌مانده ولی واقعیت ماجرا چیز دیگری است. هر چند اپل جزئیات بیشتری در مورد گوشی‌های خود منتشر نمی‌کند اما با بررسی محصولات این شرکت مشخص شده که سنسورهای دروبین آیفون 13 پرو مکس ارتقا یافته است.

«بازتاب»؛ مهتاب جهاندار–با معرفی و عرضه آیفون‌های سری 13 تعدادی از توسعه‌دهندگان و کاربران به جان این محصول محبوب افتاده تا با کالبدشکافی و بررسی تک تک قطعات آن به اطلاعات بیشتری در مورد این محصولات دست پیدا کنند که در جدیدترین آنها گزارشی از سوی کاربران چینی منتشر و مشخصات سنسور دوربین آیفون ١٣ پرو مکس افشا شده است.

براساس گزارشات منتشر شده، سنسورهای دوربین آیفون ۱۳ پرو مکس از سری IMX 7 سونی بوده و دوربین ToF و دوربین سلفی دستگاه هم مشابه آیفون ۱۲ پرو مکس است. بر این اساس دوربین اصلی ۱۲ مگاپیکسلی آن دارای فاصله کانونی ۲۶ میلی‌متر بوده و میزان گشودگی دیافراگم آن برابر F/1.5 و اندازه هر پیکسل هم ۱.۹ میکرومتر است. همچنین این دوربین از یک تثبیت کننده تصویر نوری و یک لنز ۷P بهره می‌برد.

دوربین فوق عریض آیفون ۱۳ پرو مکس هم دارای وضوح ۱۲ مگاپیکسلی بوده و فاصله کانونی آن برابر ۱۳ میلی‌متر و گشودگس دیافراگم هم F/1.8 است. مهم‌ترین ویژگی این سنسور افزوده شدن قابلیت فوکوس خودکار است. دوربین تله‌فوتو ۱۲ مگاپیکسلی این گوشی نیز دارای فاصله کانون ۷۷ میلی‌متری بوده و دارای بزرگنمایی سه برابری و دیافراگم F/2.8 است.علاوه بر این کاربران می‌توانند از حالت شب این دوربین نیز بهره ببرند.

حداقل بر روی کاغذ تفاوت خاصی میان سنسورها ذکر نشده اما اپل می‌گوید که در عمل دوربین iPhone 13 Pro Max عملکرد بهتری در شرایط نور کم از خود نشان می‌دهد. ناگفته نماند پیش فروش گوشی‌های سری آیفون ۱۳ اپل روز جمعه ۲۶ شهریور ماه آغاز شده و این در حالی است که از هم اکنون شایعاتی درباره نسل بعدی این دستگاه‌ها به گوش می‌رسد.

بر این اساس گفته شده که آیفون ۱۴ با طراحی کاملا متفاوت معرفی خواهد شد همچنین شایعاتی در مورد عرضه گوشی‌های تاشوی اپل به گوش می‌رسد. با این حال باید دید اپل چه برنامه‌هایی برای پرچم‌داران بعدی خود دارد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید