اپل به کاربران هشدار داد هنگام موتورسواری فیلمبرداری نکنند

    کد خبر :844719

اپل روز جمعه صفحه پشتیبانی جدیدی را در وب‌سایت خود منتشر کرد که به کاربران آیفون هشدار می‌دهد که استفاده از موتورسیکلت می‌تواند به دوربین‌های گوشی آیفون آسیب برساند.

«بازتاب»؛ مهتاب جهاندار–اپل می‌گوید علاوه بر از بین بردن دوربین‌های گوشی آیفون با رانندگی موتورسیکلت، موتور موتورسیکلت‌های پرقدرت یا با حجم بالا ارتعاشات شدیدی در دامنه بالا ایجاد می‌کنند که از طریق شاسی و دسته فرمان به بدن منتقل می‌شود از این رو به دلیل دامنه ارتعاش در محدوده فرکانسی خاصی که ایجاد می‌شود، توصیه نمی‌شود هنگام راندن موتورسیکلت‌هایی با موتورهای پرقدرت یا حجم بالا آیفون خود را به همراه داشته باشید.

حتی اگر آیفون خود را به موتور کوچک یا موتورهای الکتریکی اسکوتر یا موتورسیکلت بچسبانید، باز هم می‌تواند به دوربین گوشی آیفون شما آسیب برساند مگر اینکه از یک تعدیل کننده ارتعاش استفاده کنید. اپل همچنین اشاره دارد که وجود تعدیل کننده حتی با ارتعاشات نسبتاً کم دامنه‌ای که این موتورها ایجاد می‌کنند نیز مهم است.

OIS یا تثبیت کننده تصویر نوری، برای جلوگیری از تار شدن تصاویر در هنگام حرکت تصادفی دوربین استفاده می‌شود. لرزشگیر OIS از ژیروسکوپ برای تشخیص زمان حرکت دوربین آیفون استفاده می‌کند. در واقع برای کاهش حرکت تصویر و مات شدن آن، لنز به زاویه دوربین حرکت می‌کند. در آیفون 12 سری پرو و ​در همه دوربین‌های آیفون 13 مورد انتظار، تثبیت کننده از نوه تغییر سنسور وجود دارد. برخلاف OIS که لنز را برای مقابله با هرگونه حرکت کاربر در حین استفاده از دوربین حرکت می‌دهد، لرزشگیر shift stabilization سنسور را برای جبران حرکت تنظیم می‌کند.

دوربین مدار بسته AF با استفاده از سنسورهای مغناطیسی به دوربین کمک می‌کند تا اثرات گرانش و ارتعاشات را منحرف کرده و عکس‌ها و فیلم‌ها را در عکس‌های فوری، فیلم و عکس‌های پانوراما واضح نگه دارد. خطرات ناشی از ارتعاشات ایجاد شده توسط موتورسیکلت برای آیفون این است که سیستم های OIS و مدار بسته AF آسیب ببینند.

با خواندن صفحه پشتیبانی وب‌سایت اپل، به نظر می‌رسد که این شرکت سعی می‌کند کاربران iPhone را از چسباندن مستقیم گوشی خود به فرمان باز دارد. البته تنها داشتن گوشی در دست یا جیب در نزدیکی موتورسیکلت ارتعاشی نباید به دوربین آن آسیب برساند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید