اپل به دنبال کاهش فروش به دنبال تبلیغات است

    کد خبر :932463
اپل

تبلیغات مایه حیات اپل نیست. بیشتر به فروش سخت افزار متکی بوده، با این حال، طبق گزارش مارک گورمن از بلومبرگ، اپل به دنبال گسترش تجارت تبلیغاتی خود است و قصد دارد درآمد سالانه را به “دو رقم” برساند.

بازتاب-پیش‌بینی می‌شود که این شرکت تبلیغات را به برنامه‌هایی که از قبل روی آیفون و سایر دستگاه‌های اپل نصب شده‌اند، از جمله مپ، کتاب‌ها و پادکست‌ها بیاورد. گورمن ادعا می‌کند که اپل قبلاً ترکیب نتایج حمایت‌شده در نتایج جستجو در برنامه Maps را آزمایش کرده است. یک استراتژی تبلیغاتی مشابه توسط این شرکت در اپ استور ایجاد شده، جایی که توسعه دهندگان ممکن است برای تبلیغ برنامه خود در صفحه جستجو برای یک درخواست خاص، هزینه کنند.

اپل ممکن است به طور بالقوه تبلیغاتی را نیز به برنامه‌های داخلی کتاب و پادکست خود اضافه کند. این امکان را برای ناشران فراهم می‌کند تا تبلیغات را به بخش‌های خاص برنامه اضافه کنند یا برای تقویت محتوای خود در نتایج جستجو هزینه پرداخت کنند. کتاب‌ها، پادکست‌ها و نقشه‌ها همگی در حال حاضر بدون آگهی هستند.

درآمد تبلیغات اپل در حال حاضر از تبلیغات جستجوی اپ استور، تبلیغات در اخبار اپل و چند منبع دیگر به دست می‌آید. مجموع درآمد تبلیغاتی این شرکت 4 میلیارد دلار است و بنا بر گزارش‌ها قصد دارد درآمد تبلیغاتی خود را سه برابر کند و به آمار دو رقمی برساند.

گورمن همچنین به امکان تبلیغات در اپل تی‌وی پلاس اشاره می‌کند و ادعا کرده که شرکت کوپرتینویی ممکن است تصمیم بگیرد که یک ردیف تبلیغاتی ارزان‌تر ایجاد کند، مشابه آنچه نتفلیکس و دیزنی پلاس قصد دارند تا پایان سال جاری انجام دهند.

فروش گوشی های هوشمند اپل در سال‌های اخیر به میزان قابل توجهی کاهش یافته است. برای مقابله با آن، این شرکت به خدمات درآمدزای مختلفی از جمله تبلیغات متوسل شده و در حالی که تبلیغات بیشتر قطعا درآمد اپل را افزایش می‌دهد، تجربه کلی کاربر را نیز از بین می‌برد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید