اپل آیفون ۱۲ را به همراه شارژر در برزیل می‌فروشد

    کد خبر :767681

سازمان حمایت از حقوق مشتریان برزیل، اپل را مجبور کرده است که آیفون ۱۲ را با شارژر در این کشور بفروشد.

اپل آیفون ۱۲ را بدون شارژر راهی بازار کرد. درواقع در بسته‌بندی این گوشی تنها یک کابل وجود دارد و خبری از شارژر نیست و اپل، دلیل این کار را حفاظت از محیط‌ زیست و تولید پلاستیک کمتر عنوان کرد؛ ولی دلایل اقتصادی قطعاً در این اقدام نقش داشته‌اند. اما آیفون ۱۲ در کشور برزیل به همراه شارژر فروخته می‌شود.

بر اساس خبری که در وب‌سایت folha.uol.com.br منتشر شده است، سازمان حمایت از حقوق مشتریان برزیل، اپل را مجبور کرده که آیفون ۱۲ را در این کشور به همراه شارژر بفروشد. این سازمان از اپل در خواست کرده است که اگر دلیل واقعی حذف شارژر از جعبه آیفون ۱۲ حفاظت از محیط‌ زیست بوده، آن را ثابت کند. پس از صحبت‌های مختلف، اپل مجبور شد آیفون ۱۲ را با شارژر در این کشور راهی بازار کند و همچنین مشخص شد که عرضه آیفون ۱۲ بدون شارژر به نفع مشتریان نیست.

سازمان حمایت از حقوق مشتریان برزیل به این موضوع اشاره کرده است که اپل نتوانست دلایل کافی برای حذف شارژر ارائه کند و حتی کیفیت شارژر‌های غیررسمی را که می‌توان برای آيفون ۱۲ خریداری کرد تضمین نکرده است. این سازمان اعلام کرد که اپل باید در قبال تصمیم‌هایی که می‌گیرد، مسئولیت‌پذیر باشد و ریسک‌های آن را قبول کند.

به گزارش زومیت، این اتفاق فعلاً فقط در برزیل افتاده است؛ اما اصلاً بعید نیست که سایر کشورها هم دست به چنین کاری بزنند و اپل را مجبور کنند گوشی‌های جدید خود را به همراه شارژر راهی بازار کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید