اولین کنسرت خیابانی در امنیت برگزار شد

    کد خبر :358543

کنسرت خیابانی ارکستر سازهای ملی با خوانندگی محمد معتمدی در بوستان آب و آتش بدون حواشی امنیتی برگزار شد.

به گزارش ایسنا، اجرای ارکستر سازهای ملی به رهبری علی اکبر قربانی و خوانندگی محمد معتمدی که اولین اجرای موسیقی رایگان برای عموم مردم بود، پنج شنبه ۸ شهریور ماه در بوستان آب و آتش برگزار شد.

در ابتدای کنسرت خیابانی ارکستر سازهای ملی، مرشد میرزا علی به نقالی از امام علی (ع) پرداخت.

محمد مهدی رضا زاده به عنوان مجری این کنسرت خیابانی، چند کلمه ای درباره این کنسرت سخن گفت و افزود که این برنامه با همکاری مجموعه گردشگری عباس آباد و وزارت ارشاد و فرهنگ اسلامی برگزار شده است.

کنسرت خیابانی ارکستر سازهای ملی در اولین شب اجرا با استقبال مناسب مردم روبرو شد. اما از مشکلاتی همچون کمبود صندلی برای تماشاچیان و طولانی شدن زمان کوک کردن سازها روی صحنه برخوردار بود.

با این حال این کنسرت با همکاری و همدلی مردم برگزار شد و مشکل امنیتی در حین اجرا پیش نیامد. برگزاری این کنسرت خیابانی از صداگذاری تقریبا خوبی برخوردار بود.

تماشاچیان به افتخار اجرای قطعه «ای ایران» که بدون تمرین قبلی برگزار شد، به پا خاستند و با معتمدی و گروه نوازندگان همخوانی کردند.

معتمدی در پایان قطعه «سوگند» را به درخواست تماشاچیان اجرا کرد. این قطعه بدون همراهی نوازندگان اجرا شد.

معتمدی قبل از شروع اجرای خود از موسسه هنرهای معاصر، ارکستر سازهای ملی و تمامی دست اندرکاران برای برگزاری این کنسرت خیابانی تشکر کرد.

وی همچنین یادآور شد: قصد داریم با اجرای این کنسرت به نیروی انتظامی نشان دهیم که برگزاری اینگونه برنامه ها برای امنیت عمومی مشکل ساز نخواهد بود.

بهار دلکش اثر درویش خان، شکایت دل از پرویز یاحقی، دگر چه خواهی قطعه‌ای از حبیب الله بدیعی، ساز و آواز، کویر، رنگ شرقی، خوش آمدی و همچنین بهار من اثری از علی تجویدی و گل صبح قطعات اجرا شده در این کنسرت خیابانی بودند.

ارکستر سازهای ملی متشکل از نوازندگان سازهای ایرانی همچون تار، قیچک، سنتور، کمانچه، قانون، تنبک و نی است.

سینا جهان آبادی، بهمن فریاد رس، شیما شاه محمدی، ابراهیم قائدی، بهزاد رواقی، آزاده امیری، کوروش دانایی، سیاوش کامکار، صدا صدیقی، امین حیدری، بهنام ابولقاسم، آرش ضرابی، وحید اسدالهی و حمید قنبری نوازندگان این کنسرت بودند.

به گزارش ایسنا، این کنسرت جمعه نهم شهریور ماه نیز از ساعت ۲۰:۳۰ در بوستان آب و آتش برای علاقه مندان به موسیقی سنتی برگزار خواهد شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید