اولین پرواز بمب‌افکن جدید نیروی هوایی آمریکا/ تصاویر

    کد خبر :1032247
بمب‌افکن جدید نیروی هوایی آمریکا

نیروی هوایی آمریکا از بمب افکن راهبردی جدید خود رونمایی کرد.

رویترز نوشت: نیروی هوایی آمریکا از بمب افکن «بی‌1 ریدر» با عنوان طرحی آینده نگر با قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای رونمایی کرد و این پرنده روز جمعه به وقت آمریکا اولین پرواز خود را انجام داد.

نیروی هوایی در حال برنامه‌ریزی برای ساخت 100 فروند از این هواپیماهای جنگی است که شکل بال‌های پرنده‌ای بسیار شبیه به هواپیمای قبلی خود یعنی B-2 Spirit دارد، اما از مواد پیشرفته، پیشرانه و فناوری رادارگریز استفاده می‌کند تا در درگیری‌های آینده دوام بیشتری داشته باشد. این هواپیما قرار است در انواع با خلبان و بدون خلبان تولید شود.

B-21 بخشی از تلاش‌های پنتاگون برای مدرن‌سازی هر سه بخش هسته‌ای است که شامل موشک‌های بالستیک هسته‌ای «سیلو پرتاب» و کلاهک‌های زیردریایی می‌شود، از سوی دیگر پنتاگون به دنبال پیشی گرفتن از توان نظامی چین است.

B-21 Raider اولین هواپیمای بمب افکن جدید آمریکایی در بیش از 30 سال گذشته است و تقریباً تمام جنبه های این برنامه محرمانه است. هم شرکت نورثروپ گرومن و هم نیروی هوایی سعی کرده اند از جزئیات برنامه محافظت کنند تا از دسترسی چین به فناوری این سلاح و ساخت نسخه مشابه جلوگیری کنند، همانطور که این موضوع در سایر سیستم های تسلیحاتی پیشرفته ایالات متحده مانند جنگنده ضربتی مشترک F-35 رعایت شده است.

 شفقنا

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید