اولین پرواز آزمایشی بزرگ‌ترین هواپیمای دنیا انجام شد

    کد خبر :520641
اولین پرواز آزمایشی

استراتولانچ، یک شرکت فعال در زمینه پرتاب موشک است، که طی سال‌های اخیر در حال ساخت بزرگ‌ترین هواپیمای دنیا از لحاظ طول بال بوده است. این هواپیما نیز به همان اسم استراتولانچ شناخته می‌شود و دیروز برای اولین بار با موفقیت تحت پرواز آزمایشی قرار گرفت.

اولین پرواز هواپیمای عظیم‌الجثه دوقلوی استراتولانچ صبح روز یک‌شنبه انجام گرفت. طول با‌ل‌های این هیولای سفید بیش از 117 متر و وزن آن حدود 227000 کیلوگرم است و قطعا بسیار بزرگ‌تر از بزرگ‌ترین هواپیما‌های مسافربری موجود در دنیا از جمله ایرباس A380 و بوئینگ 747 است. اولین تست پرواز هواپیمای استراتولانچ از پایگاه هوا ـ فضای موهاوی واقع در منطقه موهاوی ایالت کالیفرنیای آمریکا انجام گرفت

البته این هواپیما به منظور جابه‌جایی مسافر طراحی نشده است و هدف از ساخت آن حمل و پرتاب موشک به مدار‌های فضا است! طبق اعلام شرکت، اولین پرواز استراتولانچ حدود دو ساعت به طول انجامید و در نهایت پرنده عظیم‌الجثه با موفقیت نیز توانست بر زمین بنشیند. همان‌طور که اشاره شد استراتولانچ به صورت دو قلو طراحی شده و قادر است تا ارتفاع 35000 پایی از زمین فاصله بگیرد و در این ارتفاع موشک‌های همراهش را رها سازد تا آنها با استفاده از موتور‌های اختصاصی خودشان بقیه مسیر را ادامه داده و به مدار‌های تعیین شده برسند.

با این حال در اولین پرواز هیچ موشکی به همراه استراتولانچ نبود و فعلا تنها شرکت نورث گرومان با شرکت استراتولانچ برای پرتاب موشک پگاسوس XL به مدار‌های فضایی قرارداد امضا کرده تا از این هواپیما به عنوان سکوی شلیک موشک استفاده نماید. ایوان توماس، خلبان این پرواز آزمایشی، شرایط اولین تست را اینگونه شرح داد :

پرواز بسیار نرم و لذت‌بخش بود، دقیقا همان‌طوری که یک خلبان دوست دارد باشد، شرایط کاملا پایدار و تحت کنترل کادر پرواز بود. این پرواز بسیار مشابه آن چیزی بود که ما در شبیه‌سازی‌های قبلی با آن کار کرده بودیم و همه چیز مطابق با پیش‌بینی‌های قبلی ما انجام گرفت.

شرکت نیز اضافه کرد تمامی سیستم‌های پروازی با دقت مورد شبیه‌سازی قرار گرفته‌اند و خلبانان با گذراندن دوره‌های مخصوص، خودشان را برای پرواز با این هواپیمای غول‌پیکر فضایی آماده می‌سازند و تنها چیزی که باقی مانده است سرازیر شدن سیل سفارشات برای اجاره و استفاده از این محصول غول‌پیکر است! همراهان آی‌تی‌رسان اگر مایلید در مورد این هواپیمای تازه‌ساز اطلاعات کاملی کسب کنید می‌توانید مقاله اختصاصی که برای‌تان سال گذشته در آی‌تی‌رسان تهیه کردیم را از این لینک مطالعه نمایید.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید