معاون شهرداری تهران در نشست با شهرداران مناطق کم برخوردار تاکید کرد

اولویت ساخت بوستان در مناطق کم برخوردار در محلات فاقد بوستان

    کد خبر :665039
اولویت ساخت بوستان در مناطق کم برخوردار در محلات فاقد بوستان

معاون خدمات شهری شهرداری تهران بر تملک باغات در مناطق کم برخوردار 7،8،10،11،12 و17 در راستای افزایش سرانه فضای سبز در این مناطق تاکید کرد و راهکارها و رهنمودهای لازم را در جهت تسهیل گری در این راستا ارائه کرد.

 

مجتبی یزدانی در نشستی که با حضور شهرداران مناطق (7،8،10،11،12،14،16،17)، مختاری مدیرعامل سازمان بوستان ها و فضای سبز شهر تهران، عنقایی سرپرست اداره کل برنامه ریزی و توسعه امور خدمات شهری، معاونین خدمات شهری مناطق فوق و …. در خصوص افزایش سرانه فضای سبز در مناطق کم برخوردار(7،8،10،11،12 و17) برگزار شد؛ بر تسریع در روند تملک باغات و زمین‌های واجد شرایط شناسایی شده در مناطق فوق تاکید کرد و طی این جلسه به بررسی چگونگی افزایش سرانه مناطق کم برخوردار و ارائه راهکارهای لازم جهت تسهیل گری در این امر پرداختند.

 

وی در این جلسه پس از ارائه گزارشی در خصوص عملکرد کارگروه تملک باغات با بیان این که در سطح شهر تهران 6منطقه (7،8،10،11،12 و 17) سرانه فضای سبز پایین تری نسبت به سایر مناطق دارند، گفت: لزوم توجه ویژه به این مبحث جزو خواسته های اعضای شورای اسلامی شهر تهران و شهردار تهران بوده است که باید در این بخش توجه بیشتری به این موضوع داشته باشیم.

 

یزدانی با ذکر این نکته که از 352 محله در سطح شهر تهران، 17 محله فاقد پارک بوده است، گفت: با تلاش های صورت گرفته در طول 2سال گذشته 5محله دارای پارک شدند و 12محله دیگر فاقد پارک هستند و این محلات در اولویت کاری ما قرار دارند.

 

وی در ادامه تاکید کرد: از محل اخذ عوارض حاصل از اجرای لایحه قانونی حفظ و گسترش فضای سبز در شهرها؛ مناطقی که دارای سرانه کم فضای سبز یا محلات آنها فاقد بوستان می باشند، با تملک باغات و اراضی مشجر واقع در محدوده خود و تبدیل آن به بوستان عمومی نسبت به افزایش سرانه فضای سبز خود اقدام کنند.

 

یزدانی در ادامه تصریح کرد: همچنین مناطق( 7،8،10،11،12 و 17) نسبت به شناسایی اراضی مذکور اقدام و با هماهنگی حوزه خدمات شهری و سازمان بوستان ها اجرای این مهم را بر عهده گیرند.

 

لازم به ذکر است در این جلسه اراضی معرفی شده در مناطق 14 و 16 نیز مورد بررسی قرار گرفت و مقرر گردید مستندات مربوطه جهت تعیین اولویت تملک به حوزه خدمات شهری و سازمان بوستان ها ارسال گردد.

 

به گزارش ایسنا، همچنین در جریان این جلسه شهرداران مناطق 7،8،10،11،12 و 17 به بیان نقطه نظرات، پیشنهادات و مشکلات و موانع پیش رو در راستای تملک باغات و زمین هایی که شرایط تبدیل شدن به فضای سبز عمومی را دارند مطرح و در این خصوص بحث و تبادل نظر و راهکارهای لازم ارائه گردید.

 

بر اساس گزارش روابط عمومی و امور بین الملل معاونت خدمات شهری شهرداری تهران، گفتنی است در پایان این جلسه یزدانی بر موضوعاتی چون لزوم جانمایی های کارشناسی شده جهت ساخت سرویس های بهداشتی در نقاط پیش بینی شده الزاما خارج از بوستان ها،انتقال چوب و سرشاخه جمع آوری شده در مناطق به نقاط تعیین شده از سوی سازمان بوستان ها و فضای سبز شهر تهران و ساماندهی مشاغل بی کانون در مناطق تاکید کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید