اولتیماتوم شهرداری به مالکان پروژه‌های ساختمان‌سازی

    کد خبر :608923

معاون شهردار تهران گفت: بر اساس مصوبه امروز شورای شهر مالکان پروژه‌های ساختمان‌سازی در صورتی که آلودگی صوتی و زیست محیطی دستگاه‌های دیزل و ژنراتوری خود را برطرف نکنند، پروژه عمرانی آنها متوقف می‌شود.

محسن پورسیدآقایی معاون شهردار تهران در حاشیه جلسه شورای شهر در جمع خبرنگاران اظهار داشت: یکی از موضوعاتی که شهروندان همیشه در مورد آن اعتراض داشته‌اند پروژه‌های ساختمان‌سازی و استفاده از موتورهای ژنراتوری بوده چرا که دود و صدای آنها کنترل شده نیست و سبب گلایه‌مندی شهروندان است.

وی افزود: جهت رفع این مشکل از قبل لایحه‌ای به شورا ارسال شد تا شهرداری مالکین را موظف به استانداردسازی در این زمینه کند بر همین اساس معاینه فنی این خودروهای دیزلی ساختمان‌سازی بررسی و اکیپ‌های سیار بر سر پروژه حاضر می‌شوند.

معاون شهردار تهران ادامه داد: اگر این خودروها نتوانند نمره قبولی از لحاظ معاینه فنی دریافت کنند باید خودرو تغییر و تعویض شود و تا مدتی پروژه متوقف خواهد شد تا مشکل برطرف شود.

وی افزود: همچنین بر اساس این لایحه صدای ناشی از موتورهای ژنراتوری در پروژه‌های ساختمان‌سازی مشخص می‌شود تا چند دسیبل می‌تواند باشد که برای ساکنین ناراحتی ایجاد نکند.

وی گفت:‌تا کنون از آنجایی که کنترلی در این راستا نشده آمارگیری نداریم ولی همه پروژه‌های دارای پروانه‌های ساختمانی از این پس به کارگاه آنها مراجعه و موتور دیزل و ژنراتور آنها مورد بررسی قرار می‌گیرد.

* ا‌ز آلودگی تهران نمی‌توان به سادگی عبور کرد

در ادامه پورسیدآقایی به موضوع فیلتر دوده و ضرورت نصب آن در وسایل حمل و نقل عمومی اشاره کرد و گفت‌: نگاه صنفی و بخشی به مسائل نباید داشت و نمی‌توان از آلودگی تهران به سادگی عبور کرد. اگر وسیله‌ای گران است نباید در جهت حذف آن برویم و همچنین اگر نامه‌ای در این زمینه از جانب دولت ارسال شده باشد ما مخالف آن هستیم. همچنین هیچ مرجعی از دولت فکر نکنم قصد داشته باشد با سلامت مردم بازی کند.

وی گفت:‌در مورد اسقاط موتورهای فرسوده و کاربراتوری دولت را تحت فشار گذاشته‌اند و گفته‌اند به دلیل آثار اقتصادی یکسال فرصت داده شده است زمستان این فرصت به پایان رسیده و باید اولویت سلامت مردم باشد امیدوارم طی این مدت کارخانجات تولیدکننده خود را تجهیز کرده باشند.

*دیگر خبری از طرح ترافیک در تهران نیست

معاون شهردار تهران در پاسخ به سوالی مبنی بر افزایش انتقادات به اجرای طرح جدید ترافیکی اظهار داشت: دوستان بر اساس چه سندی آمار می‌دهند آیا آنها با ماهواره ترافیک را مشاهده می‌کنند؟!‌دوربین‌های ما که این چنین نشان نمی‌دهد گزارشات حکایت از کاهش ترافیک و کمتر شدن طول صف ترافیک در داخل و خارج از طرح است. نباید برخی مسیر توقف‌شان را به همه خیابان‌ها تعمیم دهند و با یک محور نمی‌توان قضاوت کرد.

وی افزود: 95 درصد مونواکسیدکربن از خودروها صادر می‌شود که در مرداد ماه این آلاینده 26 درصد در هوای پایتخت کمتر شده است.

وی گفت: مهر هر سال نسبت به شهریور ترافیک بیشتر است ولی مهر امسال ر ا باید نسبت به پارسال مقایسه کنیم تیر و مرداد نسبت به سال پیش ترافیک کمتری داشت و احتمالا برای مهر هم به همین صورت باشد.

*تغییر در ساعات کار دستگاه‌های اجرایی و بانک‌ها

پورسیدآقایی در مورد پیشنهاد شهرداری برای تغییر ساعت کاری بانک‌ها و دستگاه‌ها گفت:‌این موضوع در شورای ترافیک بررسی و پیشنهاد ما نیز برای دولت ارسال شد قرار بر این است که هفته اول مهر ساعات کار دستگاه‌های اجرایی و بانک‌ها صبح‌ها از 7 تا 9 شناور باشد و بعدازظهرها اضافه‌تر بمانند تا ترافیک کنترل شود.

وی اعلام کرد:‌ نامه‌ای در این زمینه به دولت ارسال شده و صحبت‌های اولیه حکایت از ممانعت ندارد ولی هنوز ابلاغی صورت نگرفته است.

* راه‌اندازی 4 خط مترو حومه‌ای تا 1420

وی در مورد طرح جامع خطوط مترو تهران و حومه، گفت:‌کلیات این مسئله ارائه شده و تهران 10 خط درون‌شهری و یک خط صادقیه ـ کرج (برون‌شهری )‌ خواهد داشت و تا سال 1420 ، 4 خط اسلام‌شهر، پاکدشت، اندیشه را خواهیم داشت و 80 درصد مردم تا آن زمان دسترسی به مترو و خطوط مجانی آن خواهند داشت.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید