اوضاع تولیدات ایران‌خودرو در مهر ۹۸

    کد خبر :637058
ایران‌خودرو

سامانه کدال آخرین آمار تولیدات خودرو توسط ایران‌خودرو در ماه مهر ۹۸ را منتشر کرده است.

 

طبق آمار منتشر شده توسط سامانه کدال، ایران‌خودرو در ماه مهر ۹۸ رقم ۱۴،۰۷۵،۶۶۱ میلیون ریال فروش را کسب کرده است. البته لازم به ذکر است که این مبلغ در ماه گذشته ۱۵،۱۴۶،۶۴۳ میلیون ریال بود.

 

گروه پژو بیشترین آمار تولیدات این خودروساز را تشکیل می‌دهد که تعداد ۱۷،۹۸۸ دستگاه از این گروه در مهر امسال تولید شده است. اگر بخواهیم این رقم را با ماه گذشته مقایسه کنیم تعداد آن در ماه شهریور ۱۶،۱۱۷دستگاه بود. بنابراین شاهد رشد تولید محصولات پژو بودیم که البته آمار به صورت جداگانه برای هر خودرو منتشر نشده ضمن تعداد تولیدات مدل ۲۰۰۸ نیز خارج از این گروه حساب می‌شود.

 

بعد از محصولات پژو، گروه سمند بیشترین میزان تولید در ماه مهر را با تعداد ۳،۸۰۵ دستگاه داشته است. از خودروهای رانا و دنا نیز به ترتیب ۶۰۹ و ۲،۰۹۸ خودرو تولید شده است. تولیدات این خودروها در ماه گذشته کمتر از مهر بود و می‌توان گفت تیراژ آنها افزایش داشته است.

 

به گزارش گسترش‌نیوز:یکی از نکات جالب در این میان تغییر آمار تولید تندر ۹۰ نسبت ماه شهریور است. در شهریور ۹۸ تعداد تولیدات تندر ۹۰ صفر بود اما میزان آن در ماه مهر به ۸۱ دستگاه رسید. از خودروی پژو ۲۰۰۸ نیز تعداد ۱۲۵ دستگاه تولید شده که تعداد آن در ماه شهریور ۵۲۷ دستگاه بوده است. مانند ماه‌های قبل میزان تولید دانگ‌فنگ و سوزوکی نیز صفر بوده و تغییری در روند تولید صورت نگرفته است. لازم به ذکر است که تولید محصولات هایما نیز با رشد در ماه مهر مواجه شد و تعداد آن به ۴۲۷ دستگاه رسید.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید