بازتاب ایران

اورشلیم پُست: نفتکش ایرانی مورد حمله پهپاد قرار گرفت/ میدل‌ایست‌مانیتور:اسرائیل به برجام بر نخواهد گشت/ اسپوتنیک: تحریم ها تا بازگشت ایران به برجام ادامه دارد/ الجزیره: ایران پروازهای هند و پاکستان را متوقف کرد

    کد خبر :804797

«بازتاب» سعادت شریفی پور – رسانه‌های معتبر خارجی در ساعات گذشته از تحولات و رویدادهای مرتبط با ایران غافل نبوده و مطالب قابل‌تأملی را پیرامون مسائل مرتبط با ایران به رشته تحریر درآوردند مثل روزنامه اورشلیم پُست، پایگاه خبری میدل‌ایست‌مانیتور، خبرگزاری اسپوتنیک و شبکه خبری الجزیره تأکید بر موضوعاتی چون نفتکش ایرانی مورد حمله پهپاد قرار گرفت، اسرائیل به برجام بر نخواهد گشت، تحریم ها تا بازگشت ایران به برجام ادامه دارد، ایران پروازهای هند و پاکستان را متوقف کرد، نوشتند.

در ادامه به‌اختصار به اهم مطالبی که در 24 ساعت گذشته در مورد ایران در رسانه‌های معتبر خارجی منتشرشده است، اشاره می‌کنیم.

اورشلیم پُست: نفتکش ایرانی مورد حمله پهپاد قرار گرفت

طی سال گذشته بارها کشتی های ایرانی و اسرائیلی دچار حادثه شده اند، هر بار که کشتی یکی از طرفین دچار حادثه می شود طرف مقابل به عنوان متهم اصلی مطرح می شود؛ روز شنبه 4 اردیبهشت خبری درباره حادثه در یک نفتکش ایرانی گزارش شده است.

از جمله رسانه هایی که به این حادثه پرداخته است روزنامه اورشلیم پُست است که در این باره نوشت: تانکر سوخت ایرانی مورد حمله پهپاد قرار گرفت. لبنان، اسرائیل را مقصر می داند.

در ادامه آمده است: طبق گزارش دیده بان حقوق بشر سوریه مستقر در انگلیس، روز شنبه یک نفتکش ایرانی در سواحل سوریه مورد حمله قرار گرفت.

به نقل از مسئولان وزارت نفت سوریه بیان شده است که احتمالاً آتش سوزی در اثر حمله پهپاد رخ داده است.

کشتی ایرانی

در پایان این روزنامه اشاره می کند که کشورهای منطقه خاورمیانه درحال گسترش استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین هستند، این افزایش استفاده از فناوری پهپاد نگرانی فرمانده‌های نظامی ایالات متحده در منطقه را نیز به دنبال داشته است.

میدل‌ایست‌مانیتور:اسرائیل به برجام بر نخواهد گشت

موضوع بازگشت دولت بایدن به برجام یا توافق هسته ای با ایران باعث شده است، اسرائیل به ایالات متحده اختلاف نظر پیدا کند و سعی دارد از بازگشت دولت بایدن به برجام جلوگیری کند.

پایگاه خبری میدل‌ایست‌مانیتور در این باره نوشت: هیئت ارشد اسرائیل به آمریکا می گوید: اسرائیل به توافق هسته ای با ایران برنخواهد گشت.

در ادامه آورده است: نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل قرار است یک هیئت را هفته آینده به واشنگتن اعزام کند که به اطلاع دولت آمریکا برسانند که اسرائیل به توافق هسته ای باز نخواهد گشت.

همچنین افزوده است: این هیئت شامل مشاور امنیت ملی، رئیس ستاد ارتش، رئیس اطلاعات نظامی و مدیر موساد است.

برنامه هسته ای

در پایان این پایگاه خبری این طور نتیجه گرفته است که نتانیاهو مدعی است اسرائیل طرف توافق هسته ای نیست و خود را موظف به رعایت مفاد آن نمی داند و آزادی عمل خود در مقابل ایران را در منطقه حفظ می کند.

اسپوتنیک: تحریم ها تا بازگشت ایران به برجام ادامه دارد

از زمان آغاز بحث ها درباره بازگشت ایالات متحده به برجام این مسئله وجود دارد که کدام یک از طرفین اولین گام را برخواهد داشت، ایران خواهان رفع تحریم ها توسط ایالات متحده در گام اول است و آمریکا خواهان بازگشت ایران به تعهدات برجامی است.

خبرگزاری اسپوتنیک در این باره نوشت: گفته می شود ایالات متحده به رهبران یهود گفته است که تحریم ها تا زمان بازگشت برنامه هسته ای ایران به چارچوب برجام ادامه دارد.

این رسانه این طور ادامه می دهد: گفتگوهای وین توسط اعضای باقیمانده برجام برای تعیین مسیر اقدام برای بازگشت آمریکا و ایران به توافق هسته ای ادامه دارد ولی همچنان ایران و آمریکا هر کدام سعی دارد دیگری را قانع کند که گام اول را بردارد.

همچنین افزوده است: چند مسئله به طور همزمان درجریان است، ایران خواهان لغو پیش دستانه تحریم ها توسط ایالات متحده است، اسرائیل خواهان حفظ آزادی عمل خود در مقابل ایران است و آمریکا خواهان کنترل و نظارت کامل بر برنامه هسته ای ایران است.

تحریم

این خبرگزاری در پایان اشاره می کند که اگر چه آمریکا مدعی است ایران هرگز نمی تواند سلاح هسته ای به دست آورد اما اسرائیل به شدت نگران است آمریکا برای پیوستن به توافق هسته ای عجله کند.

الجزیره: ایران پروازهای هند و پاکستان را متوقف کرد

موج چهارم کرونا در ایران که پس از پایان یافتن تعطیلات نوروزی شدت گرفته است، باعث ایجاد محدودیت های جدید از سوی ستاد ملی کرونا شده است.

شبکه خبری الجزیره ضمن پرداختن به موضوع موج چهارم کرونا در ایران نوشت: تمامی پروازهای ایران به هند و پاکستان به حالت تعلیق درآمده است.

در ادامه آمده است: تصمیم برای متوقف کردن پروازها به پیشنهاد وزارت بهداشت انجام شده است، تا از ورود ویروس کرونا جهش یافته در هند جلوگیری شود، این رسانه مدعی شده است ویروس هندی از نوع انگلیسی آن که اکنون در ایران شایع شده است خطرناک‌تر است.

کرونا

در پایان این شبکه خبری با اشاره به وضعیت ایران در موج چهارم کرونا و قرمز و نارنجی شدن وضعیت اکثر استان های کشور به سخنان آقای روحانی اشاره کرده است که کرونا هندی را خطرناک توصیف کرده است و ورود آن را باعث فاجعه دانسته است.

 

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید