بازتاب ایران

اورشلیم پُست: ماهواره جدید ایران و روسیه چقدر خطرناک است؟ آروتزشوا: با دولت جدید سیاست های اسرائیل تغییر نخواهد کرد/ المانیتور: آیا قول های اقتصادی نامزدهای ریاست جمهوری قابل تحقق است؟ دِ هیل: ایران واکسن کرونا تولید داخل را تایید کرد

    کد خبر :818925

«بازتاب» سعادت شریفی پور – رسانه‌های معتبر خارجی در ساعات گذشته از تحولات و رویدادهای مرتبط با ایران غافل نبوده و مطالب قابل‌تأملی را پیرامون مسائل مرتبط با ایران به رشته تحریر درآوردند مثل روزنامه اورشلیم پُست، کانال خبری آروتزشوا، پایگاه خبری المانیتور و روزنامه دِ هیل با تأکید بر موضوعاتی چون ماهواره جدید ایران و روسیه چقدر خطرناک است؟ با دولت جدید سیاست های اسرائیل تغییر نخواهد کرد، آیا قول های اقتصادی نامزدهای ریاست جمهوری قابل تحقق است؟ ایران واکسن کرونا تولید داخل را تایید کرد، نوشتند.

در ادامه به‌اختصار به اهم مطالبی که در 24 ساعت گذشته در مورد ایران در رسانه‌های معتبر خارجی منتشرشده است، اشاره می‌کنیم.

اورشلیم پُست: ماهواره جدید ایران و روسیه چقدر خطرناک است؟

اخبار منتشر شده حاکی از آن است که ایران و روسیه قصد دارند در یک همکاری فضایی ماهواره ای را به فضا پرتاب کنند که در پرتاب آن را روسیه انجام می دهد و ایران برای از آن استفاده می کند.

روزنامه اورشلیم پُست در این باره نوشت: ماهواره جدید با ادعای وضوح بالا رسیه و ایران چقدر خطرناک است؟

ادامه می دهد: روسیه در حال آماده سازی و تهیه ماهواره برای تحویل به ایران است که به ایران این قابلیت را می دهد اهداف نظامی بالقوه در خاورمیانه را رصد کند.

همچنین به نقل از مقامات اسرائیل و آمریکا براز نگرانی های زیادی درباره قابلیت بالای دوربین های این ماهواره شده است که می تواند تصاویر دقیق از اهداف نظامی را در اختیار ایران و متحدان آن در منطقه قرار دهد.

ایران و روسیه

در پایان این روزنامه این طور نتیجه می گیرد که این ماهواره منافع ایالات متحده و متحدانش در منطقه را با خطر جدی روبرو می کند زیرا ایران را قادر به نظارت دائم بر منطقه می کند.

آروتزشوا: با دولت جدید سیاست های اسرائیل تغییر نخواهد کرد

با پایان گرفتن دولت نتانیاهو و تشکیل دولت جدید در اسرائیل این موضوع بسیار مورد توجه رسانه ها قرار دارد که آیا این تغییر دولت بعد از دوازده سال می تواند در روابط ایران و اسرائیل تاثیر داشته باشد.

کانال خبری آروتزشوا در این باره نوشت: ایران می گوید: با دولت جدید سیاست های اسرائیل تغییر نخواهد کرد.

ادامه می دهد: ایران دولت جدید اسرائیل را ناچیز می داند و می گوید انتظار ندارد سیاست خارجی و امنیتی اسرائیل تغییر کند.

همچنین افزوده است: نتانیاهو مدعی است ایران حضور دولت جدید در اسرائیل را جشن می گیرد زیرا دولت جدید در برابر فشارهای بین المللی برای توافق هسته ای با ایران تسلیم می شود.

دولت جدید اسرائیل

در پایان این کانال خبری به این نتیجه رسیده است که علی رغم آن که سخنگوی وزارت امورخارجه ایران مدعی شده است تغییر دولت در اسرائیل تغییری در سیاست های خارجی و امنیتی اسرائیل ایجاد نمی کند، توئیت آقای ظریف نشان می دهد نتانیاهو به عنوان یک چهره بارز ضدایرانی برای مقامات ایران مطرح بوده است.

المانیتور: آیا قول های اقتصادی نامزدهای ریاست جمهوری قابل تحقق است؟

در جریان مناظره های تلویزیونی و سایر صحبت های نامزدهای ریاست جمهوری در ایران موضوع اقتصاد و وعده های اقتصادی نامزدها بخش عمده ای از وقت را به خود اختصاص داده بود، لذا قابلیت تحقق این وعده ها محل ابهام است.

پایگاه خبری المانیتور در این باره نوشت: امیدهای ریاست جمهوری ایران قول های بزرگ اقتصادی می دهند اما آیا می توانند آن ها را اجرایی کنند؟

ادامه می دهد: در حالی که نامزدهای انتخابات لیست های سرشار از وعده های اصلاح اقتصادی منتشر کردند اما ناکارآمدی در ساختار سیاسی ایران توانایی رئیس جمهور در ایجاد تغییرات پایدار را محدود می کند.

افزوده است: هر میزان که وعده های نامزدها در حوزه اقتصاد بیشتر و رویایی تر است بیشتر نشان از عدم شناخت وضعیت موجود توسط آن نامزد و تیم همکارش دارد.

انتخابات ریاست جمهوری

در پایان این پایگاه خبری مشکلات اقتصادی ایران را ساختاری و فراتر از قوه مجریه دانسته و مدعی شده است که راه حل این مشکلات اقتصادی نیست بلکه راه حل سیاسی می تواند برای این مشکلات اثربخش باشد.

دِ هیل: ایران واکسن کرونا تولید داخل را تایید کرد

روز یکشنبه اخبار تایید واکسن ایرانی کرونا جهت استفاده عمومی در سطح جامعه اعلام شد، وزیر بهداشت همچنین افزود ساخت واکسن مشترک با کوبا نیز پیگیری می شود.

روزنامه دِ هیل در این باره نوشت: ایران واکسن کرونا تولید داخل را تایید کرد.

ادامه می دهد: این اولین واکسن تولیدی ایران برای کرونا است، روز یکشنبه توسط وزیر بهداشت اعلام شد مجوز برای تزریق عمومی را دریافت کرده است.

افزوده است: این واکسن کووایران برکت نام دارد و با استفاده از ویروس غیرفعال تولید شده است، اولین آزمایشات انسانی آن چند ماه قبل شروع شده است.

واکسن ایرانی کرونا

در پایان این روزنامه اشاره کرده است که ایران برای دستیابی به واکسن مشکلاتی مانند تحریم ایالات متحده را پیش رو داشته است و همچنین به مسئله تولید واکسن مشترک توسط ایران و کوبا پرداخته است.

 

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید