بازتاب ایران

اورشلیم پُست: بازی ایران و چین درباره درگیری اسرائیل و غزه چیست؟ الجزیره: رای دادن در ایران به چه معنا است؟ المانیتور: آخرین دور جنگ تغییر استراتژیک است/ اسپوتنیک: بازگشت به برجام جنگ غزه را تشدید می کند

    کد خبر :811010

«بازتاب» سعادت شریفی پور – رسانه‌های معتبر خارجی در ساعات گذشته از تحولات و رویدادهای مرتبط با ایران غافل نبوده و مطالب قابل‌تأملی را پیرامون مسائل مرتبط با ایران به رشته تحریر درآوردند مثل روزنامه اورشلیم پُست، شبکه خبری الجزیره، پایگاه خبری المانیتور و خبرگزاری اسپوتنیک تأکید بر موضوعاتی چون بازی ایران و چین درباره درگیری اسرائیل و غزه چیست؟ رای دادن در ایران به چه معنا است؟ آخرین دور جنگ تغییر استراتژیک است، بازگشت به برجام جنگ غزه را تشدید می کند، نوشتند.

در ادامه به‌اختصار به اهم مطالبی که در 24 ساعت گذشته در مورد ایران در رسانه‌های معتبر خارجی منتشرشده است، اشاره می‌کنیم.

اورشلیم پُست: بازی ایران و چین درباره درگیری اسرائیل و غزه چیست؟

روز جمعه وزیرامورخارجه چین اعلام کرد ایالات متحده در طرف مقابل جامعه جهانی ایستاده است، این صحبت اشاره مستقیم به حمایت ایالات متحده از اسرائیل در جنگ دارد.

اورشلیم پُست درباره این موضوع نوشت: برنامه بازی ایران با چین در میان درگیری های اسرائیل و غزه چیست؟

وزیر امورخارجه چین می گوید: ایالات متحده در طرف مقابل جامعه بین المللی ایستاده است و باید موضع خود را در قبال جنگ اسرائیل و غزه تنظیم کند.

در ادامه این روزنامه مدعی است: ایران بر مخالفت چین با درگیری فعلی بین اسرائیل و حماس تاکید دارد، مقامات چین آمریکا را متهم می کنند که خود را حامی حقوق بشر مسلمانان معرفی می کند اما از رنج مردم فلسطین چشم پوشی می کند.

در پایان این رسانه مدعی است که ایران تاکید دارد چین نقش بیشتری را در خاورمیانه ایفا کند و به نوعی اظهارات چین در موضوع جنگ جاری برای از بین بردن اعتماد منطقه ای و بین المللی نسبت به ایالات متحده است.

الجزیره: رای دادن در ایران به چه معنا است؟

انتخابات ریاست جمهوری 1400 در ایران یکی از مسائل مورد توجه در رسانه های مختلف بین المللی است، هر رسانه ای با رویکری متفاوت به آن پرداخته است.

در این میان شبکه خبری الجزیره درباره این انتخابات این طور نوشت: رای دادن در ایران به چه معنا است، آیا ایرانیان باید در انتخابات آینده ریاست جمهوری رای دهند، با رای خود به نظام جمهوری اسلامی مشروعیت دهند یا با رای ندادن مشروعیت آن را زیر سوال ببرند.

انتخابات

در ادامه آمده است: انتخابات ریاست جمهوری ایران که قرار است در سال جاری برگزار شود، به سرعت در حال نزدیک شدن است و یک بار دیگر، ایرانیان داخل و خارج از کشور مشغول بحث در مورد اینکه آیا باید رای دهند یا نه و اینکه آیا رای دادن تفاوتی ایجاد می کند یا خیر، هستند.

المانیتور: آخرین دور جنگ تغییر استراتژیک است

جنگ جاری در غزه دارای ابعاد پیچیده ای است که مورد توجه رسانه های مختلف قرار گرفته است، تغییرات روی داده در توان نظامی حماس و تاثیر آن بر روند درگیری ها یکی از موضوعات کانونی است.

پایگاه خبری المانیتور در این باره نوشت: نماینده حماس در ایران می گوید: آخرین دور جنگ تغییر استراتژیک برای گروه است.

خالد القدومی ادعا می کند در حالی که این گروه و جمهوری اسلامی ایران اهداف مشترکی دارند، اما جنگ توسط تهران تحریک نشده است.

در ادامه آمده است: این فقط یک دور عادی دیگر از تقابل جناح های فلسطینی در نوار غزه و اسرائیل نیست، نماینده حماس مدعی است اکنون دفاع از غزه در برابر حملات اسرائیل جای خود را به حمایت از کلیه مسلمانان در سرزمین فلسطین داده است.

همچنین افزوده است: حماس مدعی است که مقاومت اجازه حمله به اهداف غیرنظامی در قدس را به اشغالگران نمی دهد.

اسرائیل

 

در پایان این پایگاه خبری آورده است: به نظر می رسد نتانیاهو زمان بیشتری را برای حضور در مقام نخست وزیری به دست آورده است اما تبعات داخلی و منطقه ای این جنگ باعث می شود اسرائیل بازنده خطاب شود.

اسپوتنیک: بازگشت به برجام جنگ غزه را تشدید می کند

اسرائیل از هر امکانی برای بر هم زدن مذاکرات هسته ای ایران و ایالات متحده استفاده می کند و در پی آن است که آمریکا را ترغیب کند از بازگشت به برجام منصرف شود.

خبرگزاری اسپوتنیک در این باره نوشت: اسرائیل ادعا می کند بازگشت آمریکا به برجام به درگیری حماس و اسرائیل دامن می زند.

یک مرکز تحقیقاتی مستقر در واشنگتن که مشغول لابی گری برای دولت اسرائیل است مدعی شده که ممکن است مذاکرات ایالات متحده و ایران درباره بازگشت به برجام درصورت پایان بر خشونت بین اسرائیل و غزه اثر داشته باشد و آن را تشدید کند.

در ادامه نوشت: اگر دولت به برجام بازگردد مبالغ زیادی را به ایران هدیه کرده است که در عمل تبدیل به منابع حماس خواهد شد.

غزه

 

در پایان این خبرگزاری مدعی شده است که در صورت به نتیجه رسیدن مذاکرات هسته ای میان ایران و ایالات متحده، حامی اسرائیل هزینه مالی حماس برای جنگ با اسرائیل را تامین کرده است.

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید