بازتاب ایران

اورشلیم پُست: ایران به توافق هسته ای نزدیک نیست/ المانیتور: بیانگذار حزب الله در اثر کرونا درگذشت/ اسپوتنیک: ایران باید درباره سایت های اعلام نشده توضیح دهد/ دِ هیل: پهپادهای گروه های حامی ایران دلیل پایان جنگ در عراق است

    کد خبر :817330

«بازتاب» سعادت شریفی پور – رسانه‌های معتبر خارجی در ساعات گذشته از تحولات و رویدادهای مرتبط با ایران غافل نبوده و مطالب قابل‌تأملی را پیرامون مسائل مرتبط با ایران به رشته تحریر درآوردند مثل روزنامه اورشلیم پُست، پایگاه خبری المانیتور، خبرگزاری اسپوتنیک و روزنامه دِ هیل با تأکید بر موضوعاتی چون ایران به توافق هسته ای نزدیک نیست، بنیان گذار حزب الله در اثر کرونا درگذشت، ایران باید درباره سایت های اعلام نشده توضیح دهد، پهپادهای گروه های حامی ایران دلیل پایان جنگ در عراق است، نوشتند.

در ادامه به‌اختصار به اهم مطالبی که در 24 ساعت گذشته در مورد ایران در رسانه‌های معتبر خارجی منتشرشده است، اشاره می‌کنیم.

اورشلیم پُست: ایران به توافق هسته ای نزدیک نیست

اظهار نظرهای مقامات حاضر در مذاکرات هسته ای بسیار متفاوت است، برخی از توافق در این دور از مذاکرات سخن می گویند و برخی از روشن نبودن چشم انداز توافق حرف زده اند.

روزنامه اورشلیم پُست به صحبت های بلینکن در این باره پرداخته است و نوشت: ایران به بازگشت به توافق هسته ای 2015 نزدیک نیست.

افزوده است: وزیرامورخارجه آمریکا آنتونی بلینکن روز دوشنبه گفت که ایران نشانه هایی مبنی بر تمایل خود برای بازگشت به توافق هسته ای 2015 ارائه نداده است.

ادامه می دهد: بلینکن در کمیته امورخارجه مجلس گفت: حتی در مرحله بازگشت یا پیروی از برجام نیستند. وی بیان کرد که ما نمی دانیم واقعاً این اتفاق خواهد افتاد یا خیر.

بلینکن

در پایان این روزنامه به صحبت های بلینکن درباره روابط اسرائیل و ایالات متحده پرداخته است و از حمایت های آتی دولت آمریکا از متحدانش گفته است، درباره برنامه هسته ای ایران نیز مدعی شده است زمان فرار هسته ای ایران در حال کاهش است.

المانیتور: بنیان گذار حزب الله در اثر کرونا درگذشت

علی اکبر محتشمی پور در اثر کرونا درگذشت، این خبر در رسانه های بین المللی نیز انتشار پیدا کرد و بررسی شد.

از جمله این رسانه ها می توان به پایگاه خبری المانیتور اشاره کرد که در این باره نوشت: بنیان گذار حزب الله به دلیل ابتلا به کرونا در ایران درگذشت.

ادامه می دهد: رسانه های محلی گزارش دادند که علی اکبر محتشمی پور در سن 75 سالگی در شمال تهران درگذشت.

افزوده است: محتشمی پور که یک دهه گذشته را در شهر نجف در عراق زندگی کرده بود در بیماستانی در شمال شهر تهران درگذشت.

همچنین درباره سوابق وی آورده است که او در شکل دادن به سپاه پاسداران نقش موثر داشته است و در سمت وزیرکشور، نماینده مجلس و مشاور سیاسی رئیس جمهور فعالیت کرده است.

بنیان گذار حزب الله

در پایان این پایگاه خبری به ترور ناموفق وی توسط اسرائیل اشاره کرده است که موجب آسیب دیدگی او از ناحیه دست راست شده بود.

اسپوتنیک: ایران باید درباره سایت های اعلام نشده توضیح دهد

سازمان دیده بان هسته ای سازمان ملل مدعی شده است در سایت های اعلام نشده از سوی ایران ذراتی ردیابی شده است.

خبرگزاری اسپوتنیک در این باره نوشت: سازمان دیده بان هسته ای سازمان ملل متحد از ایران می خواهد تا ردیابی ذرات در سایت های اعلام نشده را توضیح دهد.

در ادامه آمده است: رافائل گروسی، رئیس سازمان دیده بان اتمی سازمان ملل متحد روز دوشنبه از ایران خواست که منبع ذرات اورانیوم کشف شده در چهار مکان اعلام نشده را فاش کند.

گروسی مدعی شده است: در سایت های معرفی نشده بقایای اورانیوم تولید شده توسط بشر وجود دارد، تجهیزات آلوده به این مواد در مکان های مذکور بوده است.

همچنین افزوده است: در صحبت های گروسی تاکید شده است که عدم شفافیت باعث می شود نگاه آژانس به برنامه هسته ای ایران شک آلود شود و دیگر نمی تواند صلح آمیز بودن برنامه هسته ای ایران را تضمین کند.

هسته ای

در پایان این خبرگزاری آورده است که آژانس تلاش دارد پاسخ ایران و توضیح درباره مواد موجود در سایت های اعلام نشده را به صورت فنی دریافت کند و از صلح آمیز بودن برنامه هسته ای ایران اطمینان حاصل کند.

دِ هیل: پهپادهای گروه های حامی ایران دلیل پایان جنگ در عراق است

نگرانی های آمریکا از حضور و درگیری در عراق رو به افزایش است و خود را تحت فشار فزاینده گروه های مقاومت می بیند.

روزنامه دِ هیل در باره نوشت: هواپیماهای بدون سرنشین مرتبط با ایران یکی دیگر از دلایل پایان دادن به جنگ در عراق است.

در ادامه مطب آمده است: ایالات متحده در خاورمیانه و شمال آفریقا در مدت دو دهه تحت حمایت چهار رئیس جمهور، جنگ هواپیماهای بدون سرنشین را ادامه داده است.

افزوده است: اکنون حملات هواپیماهای بدون سرنشین گروه های مقاومت نزدیک به ایران در عراق عرصه را بر نیروهای ایالات متحده تنگ کرده است.

پهپاد

در پایان این روزنامه اشاره می کند که ایالات متحده با یک بهانه دروغین وارد خاک عراق شده است و اکنون باید بپذیرد که مردم عراق حق تعیین سرنوشت خود را دارند.

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید