بازتاب ایران

اوراسیاریویو: ظریف با پاپ فرانسیس دیدار کرد/ المانیتور: تلاش برای تحریم انتخابات در حال افزایش است/ دِ هیل: تعامل بایدن با ایران باعث خشونت در اسرائیل می شود/ اورشلیم پُست: بحرین بانک های ایرانی را متهم به پولشویی کرد

    کد خبر :811336

«بازتاب» سعادت شریفی پور – رسانه‌های معتبر خارجی در ساعات گذشته از تحولات و رویدادهای مرتبط با ایران غافل نبوده و مطالب قابل‌تأملی را پیرامون مسائل مرتبط با ایران به رشته تحریر درآوردند مثل اندیشکده اوراسیاریویو، پایگاه خبری المانیتور، روزنامه دِ هیل و روزنامه اورشلیم تأکید بر موضوعاتی چون ظریف با پاپ فرانسیس دیدار کرد، تلاش برای تحریم انتخابات در حال افزایش است، تعامل بایدن با ایران باعث خشونت در اسرائیل می شود، بحرین بانک های ایرانی را متهم به پولشویی کرد، نوشتند.

در ادامه به‌اختصار به اهم مطالبی که در 24 ساعت گذشته در مورد ایران در رسانه‌های معتبر خارجی منتشرشده است، اشاره می‌کنیم.

اوراسیاریویو: ظریف با پاپ فرانسیس دیدار کرد

آقای ظریف وزیرامورخارجه جمهوی اسلامی ایران روز دوشنبه با پاپ فرانسیس در واتیکان دیدار کردند، این دیدارد واکنش های رسانه ای را در پی داشت.

اندیشکده اوراسیاریویو در این باره نوشت: دیدار ظریف با پاپ فرانسیس در واتیکان، محمدجواد ظریف از پاپ فرانسیس به خاطر اتخاذ مواضع سازنده در حمایت از فلسطین و مخالفت با تحریم های یک جانبه ایالات متحده علیه ایران تمجید کرد.

در ادامه آقای ظریف درمورد شرایط دشوار تحمیل شده علیه مردم مردم فلسطین توضیحاتی ارائه داد و از مواضع پاپ فرانسیس در این زمینه تشکر کرد.

پاپ

در پایان این اندیشکده آورده است که آقای ظریف در گفتگوها تصویری از شرایط ناشی از تحریم های یک جانبه آمریکا علیه مردم ایران به ویژه در زمینه دارو و واکسن ارائه داد و از مواضع سازنده پاپ در قبال این تحریم ها تمجید کرد.

المانیتور: تلاش برای تحریم انتخابات در حال افزایش است

تلاش هایی در داخل و خارج از ایران برای تحریم انتخابات و کاهش سطح مشارکت در انتخابات وجود دارد، این موضوع به عنوان یک سوژه در رسانه ها مورد بررسی قرار گرفته است.

از جمله پایگاه خبری المانیتور که در این باره نوشت: همزمان با آغاز مبارزات انتخاباتی ایران، تحریم انتخابات نیز شتاب گرفته است.

در ادامه این رسانه آورده است: بیش از 230 مخالف و فعال مدنی در ایران از همشهریان خواسته اند تا انتخابات ریاست جمهوری 1400 را تحریم کنند.

همچنین آورده است که در این نامه سرگشاده خطاب به مردم ایران نوشته شده است که بیایید انتخابات تشریفاتی را کنار بگذاریم.

افزوده است: رقابت اصلی در این انتخابات بین آقای رئیسی و آقای لایجانی است.

انتخابات

در پایان این پایگاه خبری مدعی شده است که نگرانی اصلی نخبگان حاکم درباره انتخابات مسئله سطح مشارکت است.

دِ هیل: تعامل بایدن با ایران باعث خشونت در اسرائیل می شود

گمانه زنی ها درباره تاثیر گفتگوهای ایران و آمریکا بر خشونت های جاری در فلسطین همچنان در رسانه ها ادامه دارد.

روزنامه دِ هیل به موضوع پرداخته و نوشت: تعامل دولت بایدن با ایران باعث خشونت در اسرائیل می شود.

این روزنامه حملات موشکی گروه های مقاومت فلسطینی به اسرائیل را نشانه شکست سیاست دولت بایدن دانسته است.

همچنین اشاره شد است به این که بایدن پس از استقرار در جایگاه ریاست جمهوری به مدت یک ماه از تماس به نخست وزیر اسرائیل اجتناب کرده است و تماس وی بعد از یک ماه را ناشی از فشار جمهوری خواهان دانسته است.

در پایان این رسانه این طور نتیجه گیری می کند که بسیاری از موشک های مورد استفاده حماس علیه اسرائیل دارای منشاء ایرانی است.

اورشلیم پُست: بحرین بانک های ایرانی را متهم به پولشویی کرد

در موضوع تحریم های بانکی ایران و روندهای انتقال پول به ایران پرنده هایی در کشور بحرین وجود دارد که در یکی از پرونده ها بانک ها و نهادهای ایرانی متهم به پولشویی شده اند.

روزنامه اورشلیم پُست در این باره نوشت: بحرین بانک های ایرانی را به اتهام پولشویی مورد پیگرد قانونی قرار داد.

در ادامه بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به پولشویی و فریب پادشاهی بحرین متهم شده اند.

همچنین افزوده است: این پرونده به سال 2015 باز می گردد، زمانی که بانک مرکزی دستور بسته شدن بانک آینده در بحرین و توقیف کلیه سوابق آن را برای تحقیق در مورد جرایم پولشویی صادر کرد.

در این مطلب ادعا شده است چند بانک ایرانی و مخصوصاً بانک مرکزی ایران دستور انتقال سرمایه به ایران را صادر کرده اند.

تحریم

در پایان این روزنامه به نقل از مقامات بحرین راه کار جلوگیری از تامین نهادهایی مانند حزب الله و گروه های مقاومت در عراق را، فاش کردند اطلاعات این پرونده دانسته و مدعی است باید به همه دنبا گفته شود ایران چگونه از تحریم های بانکی عبور می کند.

 

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید