بازتاب ایران

اوراسیاریویو: استراتژی ایران در افغانستان با چالش های زیادی روبرو است/ المانیتور: ایران می گوید مذاکرات هسته ای تعلیق نشده است/ اوراسیاریویو: ایران جابجایی سانتریفیوژهای خود را به آژانس بین المللی خبر داده است

    کد خبر :905612
«بازتاب» - رسانه‌های معتبر خارجی در ساعات گذشته از تحولات و رویدادهای مرتبط با ایران غافل نبوده و مطالب قابل‌تأملی را پیرامون مسائل مرتبط با ایران به رشته تحریر درآوردند مثل اندیشکده اوراسیاریویو و پایگاه خبری المانیتور بر موضوعاتی چون استراتژی ایران در افغانستان با چالش های زیادی روبرو است، ایران می گوید مذاکرات هسته ای تعلیق نشده است، ایران جابجایی سانتریفیوژهای خود را به آژانس بین المللی خبر داده است، نوشتند.

«بازتاب» – رسانه‌های معتبر خارجی در ساعات گذشته از تحولات و رویدادهای مرتبط با ایران غافل نبوده و مطالب قابل‌تأملی را پیرامون مسائل مرتبط با ایران به رشته تحریر درآوردند مثل اندیشکده اوراسیاریویو و پایگاه خبری المانیتور بر موضوعاتی چون استراتژی ایران در افغانستان با چالش های زیادی روبرو است، ایران می گوید مذاکرات هسته ای تعلیق نشده است، ایران جابجایی سانتریفیوژهای خود را به آژانس بین المللی خبر داده است، نوشتند.

در ادامه به ‌اختصار به اهم مطالبی که در 24 ساعت گذشته در مورد ایران در رسانه‌های معتبر خارجی منتشرشده است، اشاره می‌کنیم.

اوراسیاریویو: استراتژی ایران در افغانستان با چالش های زیادی روبرو است

پس از تغییر دولت در افغانستان و به قدرت رسیدن طالبان در کابل روابط ایران و افغانستان وارد مرحله جدیدی شده است.

اندیشکده اوراسیاریویو در این باره نوشت: استراتژی ایران در افغانستان با چالش های زیادی روبرو است.

ادامه می دهد: با توجه به اینکه جامعه بین المللی هنوز گروه طالبان را به عنوان دولت افغانستان به رسمیت نشناخته است، ایران همکاری هایی با آن ها دارد.

افزوده است: ایران برای طالبان از اهمیت ویژه ای برخوردار است به طور خاص در تامین انرژی، طالبان چشم به ایران دارد و همچنین از نظر تجاری و اقتصادی.

در پایان این اندیشکده مدعی شده است که افغانستان برای ایران در کوتاه مدت و بلند مدت دارای اهمیت حیاتی است که دلیل آن مسائل امنیتی و درهم تنیده بودن ثبات دو کشور است.

المانیتور: ایران می گوید مذاکرات هسته ای تعلیق نشده است

مذاکرات هسته ای وین که برای احیای توافق هسته ای 2015 ایران و قدرت های جهانی شکل گرفت، مدتی است که در سکون به سر می برد.

پایگاه خبری المانیتور در این باره نوشت: ایران می گوید مذاکرات هسته ای تعلیق نشده است.

ادامه می دهد: اگر چه پیشرفت برای هفته ها متوقف شده است، اما ایران می گوید که مذاکرات با ایالات متحده به حالت تعلیق در نیامده است.

افزوده است: سخنگوی وزارت امورخارجه ایران روز دوشنبه گفت که مذاکرات برای احیای توافق هسته ای 2015 با وجود گزارش هایی مبنی بر توقف آن متوقف نشده است.

در پایان این پایگاه خبری به نقل از سخنگوی وزارت امورخارجه ایران آورده است که مذاکرات ایران، اتحادیه اروپا، چین و روسیه به نتیجه رسیده است و آنچه باقی مانده است موضوعات معوقه بین ایران و آمریکا است، طرفین توافق کرده اند که گفتگوها ادامه یابد.

اوراسیاریویو: ایران جابجایی سانتریفیوژهای خود را به آژانس بین المللی خبر داده است

مسائل جاری بین سازمان انرژی هسته ای ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی مورد توجه رسانه های بین المللی است.

اندیشکده اوراسیاریویو در این باره نوشت: ایران می گوید به آژانس بین المللی انرژی اتمی از جابجایی سانتریفیوژهای خود اطلاع داده است.

ادامه می دهد: سخنگوی وزارت امورخارجه ایران گفت: آژانس بین المللی انرژی اتمی از قبل از تصمیم ایران مبنی بر انتقال سانتریفیوژهای خود به مکانی امن خبر داشته است.

افزوده است: روز دوشنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی هفتگی سخنگوی وزارت امورخارجه ایران اعلام کرد ایران یکی از سانتریفیوژهای خود را با آگاهی آژانس بین المللی انرژی اتمی به مکان امنی منتقل کرده است.

در پایان این اندیشکده به نقل از این مقام ایرانی آورده است که براساس معاهده منع گسترش سلاح های هسته ای، ایران در چارچوب نیازهای خود مجاز به انجام هر اقدامی تحت نظارت آژانس است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید