مشاور رئیس سازمان دامپزشکی ادامه داد: ماهی قرمز قدرت تکثیر زیادی دارد و همه چیزخوار است در صورتی که پس از پایان تعطیلات در آب‌های آزاد و یا برکه‌ها رها سازی شود به سرعت تکثیر یافته و به سایر آبزیان آسیب می‌زند، اگر مردم قصد خرید و نگهداری ماهی قرمز شب عید دارند حتما به توصیه های بهداشتی سازمان دامپزشکی توجه کنند.

 اسدی تاکید کرد: مردم سعی کنند ماهی قرمز شب عید را از مراکز مجاز خریداری کرده و از دوره گردها و دست فروشان خرید نکنند در هنگام خرید از تماس مستقیم و حفاظت نشده با ماهی و آب اجتناب کنند و از ظروف یکبار مصرف برای حمل و جابجایی ماهی به منزل استفاده کنند، بر اساس توصیه سازمان دامپزشکی مردم  همچنین از خرید ماهیان بیمار و بی حال با علائم شنای غیرفعال، فاقد رنگ شفاف و دارای لکه بر پوست بدن اجتناب کنند.

مشاور رئیس سازمان دامپزشکی تصریح کرد: بلافاصله پس از ورود به منزل آب ماهی را تعویض و ماهی ها را به ظروف از قبل آماده شده جابجا کنند، با توجه به ضرورت تعویض آب ماهیان خریداری شده باید ظرف نگهداری ماهی را حداقل ۲۴ ساعت قبل از خرید  آماده و به منظور کلر زدایی در هوای آزاد قرار داده دهید.

مشاور رئیس سازمان دامپزشکی در پایان خاطر نشان کرد: پس از پایان تعطیلات نوروز ماهی ها را در رودخانه ها یا نهرها رها سازی نکنید و رهاسازی باید در اماکن تعیین شده توسط شهرداری انجام شود.

مسئولان سازمان دامپزشکی به فروشندگان ماهی قرمز نیز توصیه می کنند علاوه بر رعایت بهداشت فردی و محیطی نسبت به شست و شو و ضدعفونی کردن وسایل و تجهیزات ماهی نیز اقدام کنند.