اهتمام ویژه ایران خودرو به خودکفایی در سال 1400

    کد خبر :822333
اهتمام ویژه ایران خودرو به خودکفایی در سال 1400

از جمله مهم ترین دغدغه ها و موضوعاتی که باید در سال جهش تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها مد نظر واحدهای تولیدی و شرکت های اثرگذار در حوزه اقتصاد باشد، مسئله خودکفایی و کاهش ارزبری است؛ اتفاقی مهم و ضروری که بررسی ها نشان می دهد شرکت ایران خودرو در این رابطه عملکرد مناسبی دارد.

ایران خودرو که در سال گذشته و همسو با شعار سال یعنی جهش تولید، اقدامات قابل تأملی را در مسیر خودکفایی و کاهش ارزبری انجام داده بود، در سال جاری نیز با اهتمام بیشتر در این حوزه ورود کرده است و پیش بینی می شود که امسال 133 میلیون یورو کاهش ارزبری را تجربه کند.

در همین راستا این شرکت در سال 1399 و بر اساس آمار رسمی منتشر شده 95 میلیون یورو کاهش ارزبری در تیراژ یک سال تولید، 10.4 میلیون یورو خودکفایی در بخش قطعات خرید خارجی به واسطه تولید توسط سازندگان داخلی، 19.4 میلیون یورو خودکفایی مواد اولیه با منشأ خارجی، 47.8 میلیون یورو در حوزه بهینه سازی طراحی و 6.5 میلیون یورو کاهش ارزبری در حوزه قالب و ابزار را به ثبت رساند.

در ادامه روند مورد اشاره در سال گذشته همچنین ایران خودرو در سال جاری 23 پروژه نهایی در دست اجرا و 24 پروژه نیز در حال مذاکره و تبادل اطلاعات دارد که همگی پروژه های خودکفایی ایران خودرو در تعامل با نهادهای توانمند است و مجموع آن به 47 مورد پروژه مستقل می رسد.

همچنین ایران خودرو برای سال جاری نیز بنا دارد تا با برنامه و طرح های خود را در حوزه خودکفایی با جدیت ادامه دهد و در همین راستا قرار است 7 میلیون یورو کاهش ارزبری در حوزه قالب و ابزار، 40.78 میلیون یورو کاهش ارزبری بابت خودکفایی قطعات خرید خارجی و 59.34 خودکفایی در خرید قطعات خارجی به صورت مستقیم عملیاتی شود.

بر همین اساس و مطابق گزارش های اعلامی این فعالیت ها در نهایت 133 میلیون یورو کاهش ارزبری برای اقتصاد کشور خواهد داشت، گام های موثر و بزرگی که انتظار می رود به لحاظ کمی و کیفی دستاوردهای قابل توجهی را برای این شرکت خودرو ساز به همراه داشته باشد و نتیجه نهایی آن جلب رضایت مشتریان و کمک به تولید و اشتغال در کشور باشد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید