«انگل» به داد مردم فقیر کُره رسید

    کد خبر :691160

خیابان و موزه‌ای به نام کارگردان «انگل» در کُره ثبت خواهد شد.

نمایش زندگی اسف‌بار خانواده کیم در فیلم «انگل» منجر به تصمیمات جدید دولت کره شد.

در فیلم «انگل» خانواده کیم در آپارتمان نیمه زیرزمینی زندگی می‌کنند که هنگام وقوع سیل آب تمام آن را می‌گیرد. دولت کره بعد از آنکه این فیلم در اسکار برنده جایزه بهترین فیلم خارجی زبان و بهترین فیلم اسکار شد، تصمیم گرفته است برای بهبود وضعیت 1500 خانوار ساکن در چنین خانه‌هایی اقدام کند.

رسانه «کره هرالد» گزارش می‌دهد که دولت کره‌ جنوبی با همکاری شهرداری سئول و «بنیاد انرژی کره» تا سقف 3.2 میلیون وون تسهیلات برای «بهبود سیستم گرمایشی، نوسازی کف‌پوش، نصب سیستم‌های تهویه، رطوبت‌زدا، پنجره و سامانه‌ی اعلام حریق در نظر می‌گیرد.» هرالد می‌نویسد 78 درصد خانوارهای ساکن آپارتمان‌های نیمه‌-زیرزمینی از کم‌درآمدترین گروه‌های این کشورند.

پیش از آنکه «انگل» با رکورد نزدیک به 50 میلیون دلاری در آمریکا پرفروش شود، در کشور خودش نیز به موفقیت‌های تجاری رسیده بود. این فیلم در بازارهای داخلی 72 میلیون دلار فروخت که 43 درصد فروش 164 میلیون دلاری آن از بازارهای جهانی است. «انگل» تا امروز 204 میلیون دلار در سراسر دنیا فروخته است. البته اسکار گرفتن این فیلم نتوانست برای فروش بهتر این فیلم چندان مؤثر شود و انیمیشن‌هایی مانند «سونیک» در صدر جدول فروش قرار دارند.

به گفته رسانه‌ها موفقیت «انگل» تا حدی بود که برای ساخته شدن تندیس «بونگ جون هو» و موزه‌‌ای به نام او در زادگاهش جنبشی شکل گرفت. مردم این کشور در تلاشند خیابان‌هایی را هم به نام این فیلمساز کره‌ای درآورند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید