انگلیس پروازهای ورودی از شش کشور آفریقایی را به خاطر سویه‌ی جدید کرونا معلق می‌کند

    کد خبر :864930
انگلیس پروازهای ورودی از شش کشور آفریقایی را به خاطر سویه‌ی جدید کرونا معلق می‌کند

انگلیس پروازهای ورودی از شش کشور آفریقایی از جمله آفریقای جنوبی را به خاطر نگرانی درباره یک سویه‌ی تازه‌کشف‌شده کروناویروس از ظهر جمعه معلق خواهد کرد.

وزیر بهداشت بریتانیا در توئیتی در روز پنجشنبه اعلام کرد که پروازها از آفریقای جنوبی، نامیبیا، لسوتو، بوتسوانا، اسواتینی و زیمبابوه از ظهر جمعه معلق خواهند شد و این شش کشور به فهرست قرمز افزوده می‌شوند و مسافران بریتانیایی که از این کشورها بازمی‌گردند باید قرنطینه شوند.

جاوید در توئیت‌اش در این باره همچنین نوشت که «سازمان امنیت بهداشتی بریتانیا» (UKHSA) در حال بررسی سویه‌ی جدید کرونای یافت‌شده با نام B.1.1.529 است.

این سویه‌ی جدید هنوز در بریتانیا عنوان «سویه مایه نگرانی» را نگرفته است، اما یکی از کارشناسان ارشد UKHSA آن را بدترین سویه‌ی ویروس کرونا که تا به حال دیده شده است، خوانده است.

تا به حال ۵۹ مورد ثابت‌شده عفونت با این سویه در آفریقای جنوبی، بوتسوانا و هنگ‌کنگ شناسایی شده‌اند.

این سویه بیشتر از ۳۰ جهش دارد – یعنی تقریبا دو برابر بیشتر از جهش‌های سویه‌ی دلتا- که به طور بالقوه می‌توانند باعث واگیرتر شدن آن و گریز آن از پاسخ ایمنی ایجاد شده ناشی از عفونت‌ با سویه‌های قبلی یا واکسیناسیون شوند.

وزیر بهداشت بریتانیا بعدا در توضیحات بیشتر در این باره گفت که داده‌های بیشتری درباره این سویه باید به دست آید، اما محدودیت‌های مسافرتی اعلام‌شده برای احتیاط لازم بود، چرا که دانشمندان می‌گویند لازم است بررسی‌های آزمایشگاهی انجام شود تا احتمال تاثیر جهش‌ها در این سویه‌ی ویروس بر کاهش اثربخشی واکسن‌ها ارزیابی شود.

به گزارش همشهری آنلاین، قبلا در روز پنجشنبه دانشمندان آفریقای جنوبی اعلام کردند سویه‌ی جدید کرونا در شمار اندکی از افراد یافته‌اند و در حال بررسی برای شناخت تاثیرات بالقوه آن هستند. گرچه این سویه‌ی جدید در بوتسوانا و هنگ‌کنگ هم یافت شده است، «سازمان امنیت بهداشتی بریتانیا» می‌گوید هنوز موردی از عفونت با آن در این کشور نیافته است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید