انگلیس مدعی توقیف تسلیحات قاچاق متعلق به ایران در دریای عمان شد

    کد خبر :978843
انگلیس تسلیحات قاچاق ایران دریای عمان

وزارت دفاع انگلیس در راستای جوسازی رسانه‌ای علیه ایران در آستانه برگزاری نشست شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، مدعی توقیف تسلیحات قاچاق متعلق به ایران در آب‌های بین‌المللی دریای عمان شد.

خبرگزاری رویترز گزارش داد که گارد سلطنتی دریایی انگلیس مدعی شده است که ماه گذشته، از یک کشتی در آب‌های بین‌المللی در دریای عمان، تسلیحات قاچاق متعلق به ایران را توقف کرده که شامل موشک‌های ضد تانک و اجزای موشک‌های بالستیک میان‌برد بوده است.

نیروی دریایی انگلیس که به نظر می‌رسد با هدف جوسازی رسانه‌ای علیه ایران در آستانه سفر رافائل گروسی، مدیرکل آژانس ببین‌المللی انرژی اتمی به تهران و برگزاری نشست شورای چنین ادعایی را مطرح کرده است، گفت که این کشتی با سرعت بالایی و در تاریکی از ایران به سمت جنوب در حرکت بود که با سامانه‌های بدون سرنشین اطلاعاتی آمریکا و هواپیمای شناسایی و با یک هلیکوپتر انگلیسی تعقیب شد.

رویترز در ادامه نوشت: وزارت دفاع انگلیس مدعی شد که این کشتی در ابتدا سعی کرد به سمت آب‌های سرزمینی ایران برود اما توسط نیروی دریایی انگلیس متوقف شد.

انگلیس گفته است که گزارش این توقیف را به سازمان ملل ارائه کرده است.

به گزارش ایسنا، با این حال انگلیس هیچ توضیحی درباره این که چرا پس از گذشت یک ماه خبر چنین ادعایی را منتشر کرده، نداده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید