انگلیس: بدترین سناریو در بحران اوکراین ممکن است هفته آینده رخ دهد

    کد خبر :889396

وزیر خارجه انگلیس با بیان اینکه بدترین سناریو در بحران اوکراین ممکن است هفته آینده اتفاق بیفتد، خاطرنشان کرد که تهاجم یک بحران برای کل جهان خواهد بود.

به گزارش ایسنا، «لیز تراس» وزیر خارجه انگلیس امروز (شنبه) در جریان سخنرانی خود در کنفرانس امنیتی مونیخ اعلام کرد: ما مصمم هستیم در صورت تهاجم روسیه به اوکراین، تحریم‌های شدیدی را علیه روسیه اعمال کنیم، زیرا این یک بحران برای کل جهان خواهد بود.

از سوی دیگر، «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهوری اوکراین روز شنبه با توجه به نگرانی‌های فزاینده از حمله احتمالی روسیه به کشورش، خواستار یک چارچوب زمانی «مشخص» برای پیوستن کشورش به ناتو شد.

او در جریان کنفرانس امنیتی مونیخ گفت: ما چه کاری می‌توانیم انجام دهیم؟ ما می‌توانیم با ارائه جدول زمانی مشخص و عملی برای گنجاندن این کشور در ناتو، قویاً از اوکراین و قابلیت های دفاعی آن حمایت کنیم.

دولت روسیه بارها تاکید کرده است که قصد ندارد عملیاتی علیه اوکراین انجام دهد و تاکید کرده است که تمام گزارش‌هایی که از این موضوع صحبت می‌کنند کذب هستند و هدف از این ادعاها تشدید تنش‌ها در منطقه و دامن زدن به لفاظی‌های ضد روسی برای آماده‌سازی جهت تحریم های جدید اقتصادی و توجیه گسترش ناتو به شرق اروپا است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید