انواع بلیط قطار را در هر زمان از سفرمارکت بخرید

    کد خبر :1005833

خرید بلیط قطار از اولین گام‌های یک سفر ریلی خاطره‌انگیز به شمار می‌رود. همچنین بلیط قطار سبب می‌شود تا مخارج خود را کاهش دهید. با خرید بلیط قطار در واقع اجازه سوار شدن به قطار و رسیدن به مقصد را خواهید داشت. برای این کار می‌توانید هم به صورت حضوری و هم غیرحضوری اقدام کنید و با مراجعه به سایت سفرمارکت و بخش بلیط قطار به راحتی نوع بلیط و شهرهای مبدأ و مقصد را انتخاب کرده و با وارد کردن اطلاعات فردی و سایر مشخصات بلیط شما صادر خواهد شد. با هر بلیط فقط یک نفر اجازه ورود به قطار را دارد، زیرا هر بلیط دارای کد رهگیری و کد QR بوده که برای یک نفر صادر می‌شود.

قیمت بلیط قطار در سفرمارکت

با توجه به خدمات و امکانات رفاهی ارائه‌شده در قطارها قیمت بلیط نیز تغییر می‌کند. هرچه خدمات بیشتر شود، قیمت بالاتر می‌رود. همچنین هرچه مسیر قطار طولانی‌تر باشد، قیمت نیز بیشتر می‌شود. این خدمات رفاهی شامل پذیرایی، تخت و صندلی راحت، سرگرمی‌های متنوع و غیره هستند. البته در حالت کلی، بلیط قطار نسبت به سایر وسایل نقلیه پایین‌تر است. عوامل دیگر مانند مسیر ریلی، رزرو کوپه دربست، حمل خودرو با قطار و چندین مورد دیگر در قیمت بلیط تأثیر مستقیم دارند. هرکس با توجه به سلیقه و بودجه خود می‌تواند بلیت قطار ارزان تا متوسط و گران را خریداری کند. قطارهای اتوبوسی جزو ارزان‌ترین و قطارهای چهار ستاره و پنج ستاره جزو گران‌ترین قطارهای کشورمان هستند. همچنین بازه زمانی نیز در قیمت بلیط نقش زیادی دارد که در مراسمات مذهبی، تعطیلات عید نوروز و جشن‌ها تعداد سفر زیاد می‌شود و همین امر سبب می‌شود تا قیمت‌ها نیز افزایش یابد. درهرحال، می‌توان نتیجه گرفت که قطار به عنوان وسیله‌ای مناسب برای هر بودجه‌ای است.

شرایط خرید بلیط از سفرمارکت

برای خرید اینترنتی بلیط قطار از سایت سفرمارکت تنها کافی است از طریق تلفن همراه یا لپ‌تاپ خود وارد سایت سفرمارکت شوید. سپس به بخش بلیط قطار رفته و شهرهای مبدأ و مقصد خود را وارد کنید. مرحله بعدی انتخاب تعداد مسافران است، همچنین بزرگ‌سال یا کودک بودن مسافران نیز در این بخش مشخص می‌شود. اگر مایل به رزرو واگن ویژه خواهران باشید، در این قسمت می‌توانید گزینه مربوطه را علامت بزنید. در صورت تمایل به رزرو کوپه دربست نیز می‌توانید گزینه این بخش را انتخاب کنید تا در هنگام سفر با هم‌سفر غریبه نباشید. در این مرحله با جستجو می‌توانید انواع قطارها را مشاهده کنید که در مسیر انتخابی شما فعالیت دارند. تمامی امکانات همراه با قیمت بلیط برایتان نشان داده خواهد شد و شما نیز با انتخاب قطار موردنظرتان می‌توانید آماده سفری به‌یادماندنی و بی‌نظیر باشید. البته بهتر است توجه داشته باشید که مثلا بلیط قطار مشهد به دلیل محبوبیت در میان مسافران در بازه زمانی کوتاهی به فروش می‌رسد. بنابراین اگر قصد سفر با قطار را دارید، بهتر است تا زمانی که ظرفیت قطارها پر نشود اقدام کنید. لازم به ذکر است که بلیط قطار به دلیل مزایای زیاد و استقبال مسافران شرکت راه‌آهن بارها اقدام به پیش‌فروش بلیط قطار می‌کند، اما بااین‌حال حواستان به سایت و اپ سفرمارکت باشد تا در لحظات ابتدایی آغاز پیش‌فروش نسبت به رزرو بلیط و کوپه موردنظرتان اقدام کنید.

شرکت‌های ریلی در سفر مارکت

در کشور ما چندین شرکت ریلی فعالیت دارند که هرکدام از این شرکت‌ها در مسیرهای متعدد تردد می‌کنند. برخی از شرکت‌های ریلی عبارت‌اند از:

شرکت فدک: این شرکت ریلی نیز در میان سایر شرکت‌ها مشهور بوده و بهترین ناوگان ریلی محسوب می‌شود. در این شرکت فقط یک نوع قطار با اسم فدک فعالیت دارد و خدمات ارائه‌شده در آن در سطح استانداردهای بین‌المللی است. بعد از تأسیس این شرکت در مدت‌زمان کوتاه توانست در میان مسافران به شهرت برسد. بلیط قطار فدک نیز دارای سه کلاس معمولی، تجاری و ویژه است و نسبت به خدمات بیشتر هزینه بلیط فدک نیز بیشتر می‌شود. اگر بلیط ویژه خریداری کنید، هم‌زمان از طریق همین شرکت می‌توانید هتل موردنظرتان را نیز در شهر مقصد رزرو کنید.

شرکت رجا: این شرکت جزو قدیمی‌ترین شرکت‌های حمل‌ونقل بوده و یکی از موفق‌ترین شرکت‌های ریلی به شمار می‌رود. قطارهای شرکت رجا در بسیاری از مسیرهای ریلی تردد دارند و بلیط قطار رجا نیز نسبت به دیگر شرکت ها محبوب تر است. این شرکت دارای قطارهای پنج ستاره و لوکس است که عبارت‌اند از قطارهای زندگی، سیمرغ و پلور سبز. همچنین قطارهای اتوبوسی و سریع‌السیر نیز جزو این شرکت بوده و گردشگران را به قسمت‌های مختلف جابجا می‌کند.

شرکت سفیر: این شرکت نیز همانند رجا و فدک در میان گردشگران به شهرت رسیده است. شرکت سفیر نیز در تمامی مسیرهای بین‌شهری تردد دارد و قطارهای باکیفیت این شرکت ریلی عبارت‌اند از وانیل ریل، مهتاب سیر جم، جوپار و هستیا. در این قطارها تمامی استانداردهای سفر رعایت شده و همگی با کیفیت هستند. همچنین قطارهای مشهور بن ریل و نور الرضا نیز جزو این شرکت ریلی هستند.

سهمیه‌های قطار

با توجه به اینکه قطارها دارای سهمیه و تعرفه‌های گوناگونی هستند، بهتر است در مورد هر یک اطلاعات داشته باشید و هزینه جریمه‌شان نیز بر عهده مسافر است. در ادامه به معرفی هریک از سهمیه‌ها می‌پردازیم:

سهمیه عادی: این قطار شامل کلیه مسافران می‌شود، مانند زن، مرد، کودک و خانواده.

سهمیه خواهران: در این قسمت بانوانی هستند که تنها سفر می‌کنند، این بانوان می‌توانند فرزند پسر کوچک‌تر از ۶ سال را نزد خود ببرند.

سهمیه برادران: این قسمت نیز مخصوص آقایانی است که تنها سفر می‌کنند.

سهمیه خودرو: در این نوع سهمیه می‌توانید خودروی خود را با قطار تا شهر مقصد حمل کنید. برای این کار باید در هنگام خرید بلیط برای خودتان برای خودرو نیز بلیط تهیه کنید و گزینه‌های مربوطه را پرکرده و هزینه آن را به صورت مجزا پرداخت کنید.

سهمیه گروهی: ممکن است در طول سال سفرهای گروهی از مدارس و دانشگاه‌ها صورت بگیرد که در این شرایط به صورت گروهی بلیط رزرو می‌کنند. با رزرو بلیط قطار به صورت گروهی در هزینه‌ها نیز صرفه‌جویی می‌شود و سفر به همراه دوستان و همکلاسی یکی از بهترین خاطرات دوران مدرسه و دانشگاه به شمار می‌رود. البته توجه داشته باشید که این شرایط در زمان اوج مسافرت امکان‌پذیر نیست.

تعرفه بلیط قطار با توجه به سن مسافران

بهتر است در رابطه با تعرفه‌های بلیط قطار نیز اطلاعات داشته باشید:

تعرفه بزرگ‌سال: برای تنها سفر کردن با قطار باید ۱۲ سال تمام باشد، در این صورت مبلغ بلیط تمام‌بها دریافت می‌گردد.

تعرفه کودک: بلیط برای کودکان بین ۲ تا ۱۲ سال به صورت نیم‌بها دریافت می‌گردد.

تعرفه نوزاد: برای نوزادان زیر ۲ سال نیازی به دریافت بلیط مجزا ندارید و فقط ۱۰ درصد از بهای کل بلیط دریافت می‌گردد که به عنوان بیمه سفر است.

تعرفه جانبازان و خانواده شهدا: بلیط برای ایشان به صورت نیم‌بها بوده و خرید بلیط برایشان از طریق بنیاد شهید انجام می‌گیرد. در صورت نیاز به همراه نیز برای وی هزینه بلیط به صورت نیم‌بها خواهد بود.

تعرفه کسر کوپه: با خرید کوپه دربست بهای تمامی صندلی‌های خالی و پر باید پرداخت شود، البته با کسر صندلی‌های خالی هزینه پذیرایی و خدمات مربوط به ایستگاه‌ها بلیط برایشان صادر می‌شود.

سخن آخر

سفرمارکت در میان سایت‌های اینترنتی فروش بلیط سفر طرفداران زیادی دارد. اگر شما نیز قصد سفر با قطار را دارید، برای راحتی شما امکان خرید اینترنتی بلیط قطار فراهم‌شده است. با جستجو در این سایت می‌توانید برای هر بازه زمانی و انواع قطارها بلیط رزرو کنید. این کار تنها با چند کلیک ساده انجام می‌گیرد و سفری خوش و به‌یادماندنی در انتظار شماست.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید