کارآگاه نجفی خبر داد

انهدام باند ۵ نفره موبایل قاپ های پایتخت

    کد خبر :683508

معاون مبارزه با سرقت‌های خاص پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری اعضای باند ۵ نفره موبایل قاپی در پایتخت خبر داد و گفت: با شناسایی متهمان توسط ۴۳ شاکی اعضای این باند روانه زندان شدند.

سرهنگ کارآگاه احمد نجفی، اظهار کرد: در آذرماه سال جاری پرونده‌ای با موضوع سرقت تلفن همراه به این معاونت ارجاع و در اختیار کارآگاهان اداره هجدهم قرار گرفت.

وی بیان داشت: شاکی که یک خانم جوان بود تصاویری از صحنه سرقت گوشی تلفن همراه در اختیار کارآگاهان گذاشت که نشان می‌داد، دو موتور سوار جوان با موتور سیکلت آبی رنگ به شاکی نزدیک شده و ترک نشین در یک لحظه گوشی وی را قاپیده و متواری شده اند.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه با مطالعه پرونده مشخص شد که تصاویر مربوط به فروشگاهی در نزدیکی محل سرقت است، گفت: تیمی از کارآگاهی به محل سرقت مراجعه و در تحقیقات میدانی با توجه به اینکه پلاک موتورسیکلت با زنجیر پوشانده شده بود فقط قسمتی از پلاک را به دست آوردند.

وی تصریح کرد: پلاک‌های احتمالی استخراج و مشخص شد که فقط یک پلاک مربوط به موتور سیکلت آبی رنگ است.

نجفی توضیح داد: در تحقیقات پلیسی مشخص شد مالک موتورسیکلت به نام آرتین از سابقه داران کیف قاپی است که چهره اش با ترک نشین هم تطابق داشت و متهم دوم نیز به نام اصغر یکی از سارقان سابقه دار بود و بر اساس قرائن، احتمال شناسایی باندی از سارقان قاپ زن متصور شد.

معاون مبارزه با سرقت‌های خاص پلیس آگاهی اظهار داشت: با هماهنگی بازپرس شعبه ۲ دادسرای ناحیه ۳۴ تهران دستور دستگیری هر دو متهم اخذ و در نهایت با تلاش‌های کارآگاهان این اداره هویت و مخفیگاه کلیه اعضای باند ۵ نفره موبایل قاپی به سرکردگی آرتین ۲۵ ساله شناسایی شدند.

کارآگاه نجفی در ادامه افزود: با دستور قضائی در بیست و چهارم آذر ماه در یک عملیات هماهنگ و همزمان و کلیه اعضای باند دستگیر و در بازرسی از مخفیگاه‌های آنان دو دستگاه موتورسیکلت مورد استفاده در سرقت‌ها، ۸ عدد رم گوشی‌های مسروقه، ۳ دستگاه گوشی سرقتی، سلاح سرد، ۱۲ میلیون تومان وجه نقد حاصله از فروش اموال سرقتی، ۷۶۸ گرم حشیش و تعدادی کلاه نقاب دار کشف شد.

به گزارش مهر ،سرهنگ کارآگاه احمد نجفی گفت: با توجه به اینکه متهمان سابقه دار بودند در یک هفته اول بازجویی از تمام شگردهای ممکن اعم از تمارض و خودزنی و سعی در عصبانی نمودن بازجو و … برای انکار و طفره رفتن از بازجویی استفاده کردند ولی با توجه به هوشمندی کارآگاهان این اداره بالاخره کلیه افراد لب به اعتراف گشودند و به سرقت‌های متعدد (بیش از ۵۰ فقره) در سطح شهر تهران به شیوه قاپزنی با موتورسیکلت‌های مختلف اعتراف کردند.

این مقام پلیسی با بیان اینکه ارزش ریالی اموال سرقتی را دو میلیارد ریال برآورد شده است، گفت: تا کنون ۴۳ تن از شاکیان متهمان را شناسایی و با تکمیل تحقیقات متهمان با دستور بازپرس شعبه ۲ دادسرای ناحیه ۳۴ تهران روانه زندان شدند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید