انهدام باند شرط‌بندی در آستانه دربی تهران

    کد خبر :867481
انهدام باند شرط‌بندی در آستانه دربی تهران

رئیس پلیس فتا تهران از دستگیری دو گرداننده سایت شرطبندی که در آستانه دربی پایتخت قصد کلاهبرداری از شهروندان را داشتند، خبر داد.

سرهنگ داود معظمی گودرزی رئیس پلیس فتا تهران اظهار کرد: در پی رصد و پایش روزانه فضای مجازی توسط کارشناسان پلیس فتا در روزهای منتهی به دربی پایتخت یک سایت شرط‌بندی که ویژه شهرآورد پایتخت راه‌اندازی شده بود مشاهده شد.

او افزود: پس از بررسی‌های انجام شده مشخص شد ۲ نفر در خصوص راه‌اندازی و گرداندن این سایت شرط‌بندی فعالیت دارند و با وعده‌های فریبنده اقدام به کلاهبرداری می‌کنند.

رئیس پلیس فتا تهران ادامه داد: کارشناسان این پلیس با بررسی‌های همه‌جانبه موفق به شناسایی هر دو نفر در فضای مجازی شدند و با محرز شدن هویتشان برای پلیس پس از تشریفات قضایی، مجرمان در یکی از مناطق شرقی پایتخت دستگیر و به همراه تجهیزات الکترونیک به پلیس فتا منتقل شد.

سرهنگ گودرزی گفت: متهمان با اعتراف به جرم خود، گفتند با توجه به برگزاری مسابقه فوتبال تیم‌های پرسپولیس و استقلال یک سایت شرط‌بندی راه‌اندازی و با تبلیغات پررنگ و لعاب و وعده میلیونر شدن یک شبه حدود پانصد میلیون تومان در مجموع کلاهبرداری کردیم که توسط پلیس دستگیر شدیم.

او اظهار کرد: در واقع سایت‌های شرط‌بندی به گونه‌ای طراحی شده که در ابتدا افراد مبالغ کمی را برنده شوند و همین شیرینی بردهای اولیه سبب می‌شود که علی‌رغم باخت‌های بعدی و مستمر در مراحل بعدی باز به شرط‌بندی ادامه بدهند و در نتیجه علاوه بر زیان مالی مشکلات بزرگی چون مسائل روحی و خانوادگی نیز گریبان‌گیر آن‌ها شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، رئیس پلیس فتا پایتخت با اشاره به اینکه آگاهی‌بخشی و پیشگیری از وقوع جرائم در فضای مجازی از اولویت‌های پلیس فتا است به شهروندان توصیه کرد: در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوک یا تهدید توسط مجرمان و اخاذان اینترنتی، موضوع را در اولین فرصت به پلیس اطلاع دهند و به صورت مستمر برای مطالعه اخبار جرائم سایبری و مصونیت از شگردهای مجرمانه به وب سایت www.cyberpolice.ir مراجعه کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید