انصراف ناگهانی فیروزجا از سوپرتورنمنت شطرنج

  • ورزشی
  • یکشنبه ۱۴ شهریور ۱۴۰۰ ۸:۲۵
    کد خبر :842230
انصراف ناگهانی فیروزجا از سوپرتورنمنت شطرنج

عیلرضا فیروجا که برای مقام سومی سوپرتورنمنت شطرنج رقابت می‌کرد، از ادامه مسابقات کنار رفت.

در سوپرتورنمنت ایمچس (Aimchess) که نهمین و آخرین مرحله از تور قهرمانان ۲۰۲۱ است، علیرضا فیروزجا مقابل ولادیسلاو آرتمیف روسی قرار گرفت و با قبول شکست از صعود به فینال این رقابت‌ها بازماند.

فیروزجا که فینال این رقابت‌ها از داست داد بود باید شب گذشته (شنبه) برای کسب مقام سومی به مصاف لوون آرونیان می‌رفت اما قبل از شروع این رقابت، فیروجا با انتشار پیامی از ادامه این مسابقات انصراف داد.

تاکنون سایت رسمی این رقابت‌ها دلیل انصراف فیروزجا را اعلام نکرده و حساب رسمی مسابقات و سایت چس ۲۴ تنها برای این بازیکن آرزوی سلامتی کرده است!

انصراف فیروزجا درحالی است که این بازیکن باید ۷ سپتامبر (۱۶ شهریور) در مسابقات شطرنج نروژ دست به مهره شود.

بنابراین با انصراف فیروزجا، لوون آرونیان مقام سوم این مسابقات را به نام خود کرد و توانست ۸ هزار و پانصد دلار را به جیب بزند.

همچنین در روز اول فینال این مسابقات، مگنوس کارلسن مرد شماره یک شطرنج جهان به مصاف آرتمیف رفت و موفق شد به پیروزی ۲.۵ بر ۱.۵ دست پیدا کند.

به گزارش ایسنا، در این رقابت‌ها ۱۶ شطرنج باز برتر جهان شرکت کرده‌اند. سوپرتورنمنت ایمچس آخرین مرحله از تور قهرمانان ۲۰۲۱ (به ارزش مجموع ۱.۶ میلیون دلار) است که دنبال می‌شود. این رقابت‌ها تا ۱۴ شهریورماه ادامه دارد و علاقه‌مندان می‌توانند آن را به صورت آنلاین پیگیری کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید