اندروید 14 از قابلیت ارتباط ماهواره ای پشتیبانی می کند

    کد خبر :937391
اندروید 14

SpaceX و T-Mobile هفته گذشته اعلام کردند که اتصال مستقیم ماهواره‌ای را به گوشی‌های هوشمند خواهند آورد و گوگل اعلام کرده که اندروید 14 “از شرکای خود برای ارائه همه اینها پشتیبانی خواهد کرد.”

بازتاب-‌ این خبر توسط هیروشی لاکهایمر، معاون ارشد پلتفرم‌ها و اکوسیستم‌های گوگل گزارش شده است، که توضیح می‌دهد چگونه کار کردن 3G + Wi-Fi در اولین گوشی اندرویدی از جمله (HTC Dream / T-Mobile G1) در سال 2008 به کار گرفتن آنها ساده نبود.

تیم اندروید اکنون در حال “توسعه راه حل هایی برای ماهواره ها” است و این پشتیبانی برای “نسخه بعدی اندروید” برنامه ریزی شده است، که گوگل آن را اندروید 14 می نامد. این نسخه از سیستم عامل باید در اواسط تا اواخر سال 2023 منتشر شود.

لاکهایمر اشاره می کند که “تجربه کاربری برای تلفن هایی که می توانند به ماهواره ها متصل شوند” با اتصالات LTE و 5G معمولی متفاوت خواهد بود. همانطور که SpaceX هفته گذشته اشاره کرد، انتظار می رود سرعت، اتصال و حتی زمان تعامل متفاوت باشد، فقط با “دو تا چهار مگابیت پهنای باند در هر منطقه”. با توجه به پهنای باند موجود، ایلان ماسک گفته که ارتباطات ماهواره‌ای می‌تواند از “بین یک تا دو هزار تماس صوتی همزمان یا صدها هزار پیام متنی که بسته به طول پیام متنی قابل ارسال است” پشتیبانی کند.

حال باید منتظر ماند تا شاهد عملکرد این قابلیت ارتباطی باشیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید