اندروید ۱۳ به زودی از راه می‌رسد

    کد خبر :887184
اندروید ۱۳ به زودی از راه می‌رسد

چند ماه از انتشار سیستم‌عامل اندروید ۱۲ توسط گوگل می‌گذرد و با وجود اینکه دستگاه‌های زیادی در انتظار آپدیت شدن به نسخه جدیدتر اندروید هستند، این شرکت در حال کار بر روی جانشین آن است.

نخستین پیش‌نمایش توسعه‌دهندگان اندروید ۱۳ هم اکنون برای کاربران سری‌های پیکسل ۴، ۵ و ۶ قابل دانلود است. نسخه جدید با رابط کاربری بهبود یافته و در آن ویژگی‌های جدید مرتبط با حریم خصوصی ارائه می‌شود.

از آنجایی که نسخه جدید منتشر شده یک پیش‌نمایش توسعه‌دهنده است، برای اهداف آزمایشی در نظر گرفته شده و برای استفاده در درایور روزانه مناسب نیست. به نظر می‌رسد بیشتر ویژگی‌های فاش‌شده در این نسخه بر روی توسعه‌دهندگان متمرکز شده است.

ابزارهای جدیدی برای توسعه‌دهندگان برای ادغام بهتر برنامه‌ها با موضوع Material You وجود دارد. نماد برنامه مضمون همچنین می‌تواند بخشی از پالت رنگ را به ارث ببرد و با بقیه رابط روی دستگاه مطابقت داشته باشد. این ویژگی ابتدا برای دستگاه‌های پیکسل عرضه می‌شود، اما گوگل می‌گوید در حال همکاری با سایر سازندگان برای انتشار گسترده‌تر آن است.

این شرکت همچنین در حال تغییر نحوه مدیریت امنیت و مجوز اندروید است. انتخابگر عکس جدید به کاربران اجازه می‌دهد عکس‌ها و ویدیوها را بدون نیاز به مجوز برای همه عکس‌ها، با یک برنامه به اشتراک بگذارند. این ویژگی به اندروید ۱۳ محدود نخواهد شد و راه خود را به دستگاه‌های دارای اندروید ۱۱ و بالاتر نیز باز خواهد کرد.

اندروید ۱۳ گوگل در حال اضافه کردن یک مجوز جدید “NEARBY_WIFI_DEVICES” است که به برنامه‌ها لیستی از دستگاه‌های اطراف را بدون نیاز به مجوز مکان می‌دهد. ترجیح زبان را نیز می‌توان بر اساس هر برنامه تنظیم کرد.

به گزارش همشهری آنلاین، گوگل گفته است که قصد دارد پیش‌نمایش‌های توسعه‌دهندگان اندروید ۱۳ را برای چند ماه منتشر کند و سپس در حدود آوریل به نسخه بتا منتقل شود. این بدان معنی است که نسخه رسمی پایدار می‌تواند در ژوئن یا ژوئیه منتشر شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید