اندروید تی وی جدید قابلیت های کارآمدی دارد

    کد خبر :903076

به نظر می‌آید نسخه TV اندروید 13 قابلیت‌های جدیدی را برای تلویزیون‌های هوشمند به ارمغان آورده تا عملکرد این محصولات را تا حد زیادی بهبود دهد.

بازتاب –اگرچه هنوز چند ماه دیگر تا عرضه رسمی اندروید 13 باقی مانده است. اما به تازگی دو ویژگی مهم این سیستم‌عامل برای تلویزیون‌های هوشمند افشا شده که به این دستگاه‌ها امکان می‌دهد مصرف انرژی را کاهش داده و همچنین حالت تصویر در تصویر (PiP) را بهبود بخشند.

اندروید 13 قابلیت جدیدی به نام استاندبای کم مصرف یا Low Power Standby را در اختیار تلویزیون‌های هوشمند قرار می‌دهد تا مصرف انرژی را تا حد چشمگیری کاهش دهند. با فعال کردن این ویژگی جدید دسترسی به شبکه غیرفعال شده و عملکرد برنامه‌ها در زمانی که تلویزیون هوشمند در این حالت قرار دارد، محدود می‌شود.

همچنین در مواقعی که از تلویزیون هوشمند استفاده نمی‌شود، wakelock ها نیز غیرفعال می‌شوند. البته غیر فعال کردن این ویژگی با توجه به اینکه کاربران کمتر از تلویزیون هوشمند خود برای مشاهده اعلان‌ها استفاده می‌کنند، منطقی به نظر می‌رسد. این حالت همچنین منجر به صرفه جویی در مصرف انرژی و کاهش مصرف پهنای باند اینترنت خواهدشد.

علاوه بر این به نظر می رسد گوگل در حال آماده سازی حالت پیشرفته تصویر در تصویر برای Android TV 13 است. بر اساس گزارش‌های منتشر شده حالت PiP را می‌توان با نسبت تصویر کمتر از 1 به 2.39 یا بزرگ‌تر از 2.39 به 1 تنظیم کرد.

همچنین یک قابلیت جدید و مهم به سیستم عامل اندروید 13 اضافه شده که می‌توان ویرایش اول از آن را در این نسخه مشاهده کرد. این ویژگی Panlingual نام دارد. این قابلیت به کاربران اجازه می‌دهد به جای انتخاب یک زبان جامع و کلی برای تمامی برنامه‌ها، منوها و دیگر بخش‌های رابط کاربری، چند زبان مختلف را کار بگیرند. اندروید 13 به کاربران اجازه می‌دهد برای رابط کاربری و منوها یک زبان جامع انتخاب کنند؛ سپس امکان استفاده از یک زبان دیگر در هر برنامه نیز با انتخاب تنظیمات مناسب، وجود دارد.

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید