مدیر کل طرح‌های اقتصادی و خودکفایی کمیته امداد خبر داد

انجام 70 درصد طرح‌های اشتغالزایی در 7 سال اخیر/خودکفایی 612 هزار خانوار کمیته امداد

    کد خبر :350479

مدیر کل طرح‌های اقتصادی و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی(ره) با اشاره به اجرای 70 درصد از طرح‌های اشتغالزایی کمیته امداد در هفت سال اخیر، گفت: در این مدت 612 هزار خانوار کمیته امداد از این طریق از پوشش این نهاد خارج شده‌اند.

علی اکبر خادمی در آیین تجلیل از یاوران اشتغال مددجویان کمیته امداد استان یزد، اظهار کرد: کمیته امداد در طول سالیان متمادی و حرکت ارزشمند خود، فعالیت‌های موثر بزرگی انجام داده و منشاء خدمات خوبی برای کشورمان بوده که از مهمترین آنها کمک به ایجاد فرصت‌های شغلی و رونق کسب و کار در جامعه بوده است.

وی در ادامه با تاکید بر اهمیت توجه ویژه به قشر مخاطب کمیته امداد که عمدتاً از محرومان و نیازمندان و گروه‌های خاص جامعه هستند، گفت: خوشبختانه مجموعه خدمات کمیته امداد و ویژگی‌های متمایزکننده آن از دیگر بخش‌های کشورمان است که یکی از آنها روحیه خدمت، جهاد و امدادگری در پرسنل پرتلاش این نهاد است.

خادمی دومین ویژگی کمیته امداد را حرکت صحیح و منسجم در راستای سیاست‌های کلان و برنامه‌های اقتصادی کشور خواند و افزود: هرم اقتصادی مبتنی بر اقتصاد مقاومتی از درون خانه‌های تک تک مردم جامعه شکل می‌گیرد و این در حالی است که در هرم اقتصادی لیبرالیسمی دنیا، دولت‌ها باید اقتصاد را در جامعه ایجاد کنند و نهاد کمیته امداد نیز دقیقاً در راستای هرم اقتصادی مبتنی بر اقتصاد مقاومتی حرکت می‌کند.

وی استفاده از تمام ظرفیت‌ها و امکانات و فرصت‌های موجود در فضای سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور در جهت خدمت به محرومان جامعه را دیگر ویژگی متمایزکننده این نهاد عنوان کرد و افزود: مدل توانمندسازی این نهاد نیز در چهار دهه گذشته دارای اثرات مشهودی بوده که آن را به عنوان یکی از دستگاه‌های برتر کشور در امر اشتغالزایی مطرح کرده است.

این مقام مسئول به برنامه‌های تحولی کمیته امداد در این راستا با شکل‌گیری و برنامه‌ریزی تیم جدید حوزه اشتغال اشاره و تصریح کرد: توجه به الگوهای جدید و نوین اشتغال، ارتقای علمی مهارت‌های افسران اشتغال به ویژه در اشتغال خرد و مبتنی بر کارآفرینی، نظام پشتیبانی به لحاظ ورودی‌ها و خروجی‌های طرح‌ها و نظام خیرین بخش اشتغال و کارآفرینی از جمله این برنامه‌هاست.

وی در ادامه به ارائه گزارشی از عملکرد کمیته امداد کشور و استان یزد در بخش اشتغال پرداخت و اعلام کرد: از ابتدای فعالیت کمیته امداد تاکنون تعداد یک میلیون و 560 هزار فرصت شغلی برای مددجویان ایجاد شده که با توجه به 300 هزار مورد کاریابی، مجموع اشتغال ایجاد شده برای مددجویان به قریب دو میلیون مورد می‌رسد.

وی این میزان را برای استان یزد 39 هزار و 921 فرصت شغلی ذکر کرد و افزود: در حال حاضر نیز تعداد 550 هزار طرح اشتغالزایی زیر نظر کمیته امداد کشور در حال انجام است که سهم استان یزد با 4600 طرح معادل 14 درصد است.

خادمی با بیان این که 70 درصد از کل طرح‌های اشتغالزایی عمر 40 ساله کمیته امداد در بخش اشتغال مربوط به هفت سال اخیر بوده است، مجموع این طرح‌های اشتغالزایی در این مدت برای کشور را یک میلیون و 99 هزار مورد و برای استان یزد 18 هزار و 619 مورد ذکر کرد.

وی به نقش بانک‌ها در این رابطه اشاره و عنوان کرد: 71 درصد کل طرح‌های اجرا شده در هفت سال اخیر از محل منابع بانکی بوده که این سهم در استان یزد 73 درصد بوده است.

این مسئول خاطرنشان کرد: در سال گذشته 152 هزار فرصت شغلی از سوی کمیته امداد با سرمایه‌گذاری 2310 میلیارد تومان ایجاد شده که به لحاظ برنامه 97 درصد تحقق و از نظر ایجاد فرصت‌های شغلی بیش از 100 درصد تحقق یافته است.

وی از ارائه 2100 میلیارد تومان تسهیلات بانکی در سال گذشته که 89 درصد آن تخصیص یافته است خبر داد و گفت: امسال 1400 میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی در اختیار بانک‌هاست که امیدواریم توجه ویژه‌ای برای جذب 100 درصدی آن داشته باشند.

خادمی در بخش پایانی سخنانش به خودکفایی خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد نیز اشاره کرد و گفت: از سال 90 تاکنون 612 هزار خانوار تحت پوشش خدمات کمیته امداد از طریق طرح‌های اشتغالزایی و توانمندسازی این نهاد به خودکفایی و استقلال مالی رسیده و از چرخه حمایتی این نهاد خارج شده‌اند که سهم یزد در این مدت 14 هزار خانوار بوده است.

به گزارش ایسنا،مدیر کل طرح‌های اقتصادی و خودکفایی کمیته امداد کشور همچنین یادآور شد: 75 درصد از طرح‌های اجرا شده کمیته امداد در هفت سال گذشته به خودکفایی رسیده و حداکثر اثر بخشی را داشته‌اند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید