انتقام خواستگار سابق از نوعروس در فضای مجازی

  • حوادث
  • سه شنبه ۲۳ خرداد ۱۴۰۲ ۱۰:۵۲
    کد خبر :1001297
انتقام خواستگار فضای مجازی

رئیس پلیس فتا از شناسایی و کشف در پرونده‌ای با موضوع هتک حیثیت و انتشار تصاویر خصوصی در شبکه اجتماعی خبر داد.

سرهنگ داوود معظمی گودرزی رئیس پلیس فتا پایتخت در این باره گفت: متهم این پرونده با ایجاد صفحه جعلی زندگی زوج جوانی را به هم ریخت.

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ در تشریح این خبر اظهار داشت: خانم جوانی به پلیس فتا پایتخت مراجعه کرد و مدعی شد فرد یا افرادی ناشناس در فضای مجازی اقدام به انتشار تصاویر خصوصی وی کرده و موجب بر هم زدن آرامش روانی او و خانواده‌اش و هتک حیثیت وی شده‌اند.

شاکی در اظهاراتش عنوان کرد: بعد از آشنایی با نامزدم، فردی ناشناس در فضای مجازی تهدید می‌کرد که باید به این رابطه پایان دهم و اگر این کار را نکنم تصاویر خصوصی مرا منتشر می‌کند که من اهمیتی ندادم تا اینکه متوجه شدم صفحه‌ای جعلی با نام و شماره تلفن من در شبکه اجتماعی اینستاگرام ایجاد شده که اقدام به انتشار تصاویر خصوصی من کرده که با این کار موجب برهم زدن آرامش و آبروی خانوادگی‌ام شد.

رئیس پلیس فتا پایتخت تصریح کرد: بعد از اعلام شکایت، افسران سایبری پلیس فتا پایتخت اقدامات خود را آغاز کرده و پس از مطالعه اظهارات شاکی و بررسی همه جوانب پرونده با بهره‌گیری از روش‌های علمی و فنی موفق شدند ردپای مجرم را در فضای مجازی شناسایی کنند.

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ توضیح داد: کارشناسان این پلیس با استفاده از تجارب سایبری و تحقیقات گسترده در فضای مجازی ضمن به دست آوردن اطلاعات هویتی متهم پس از تشریفات قضایی مجرم را در یکی از مناطق شمالی تهران بزرگ دستگیر و به همراه ادله دیجیتال به پلیس فتا منتقل کردند.

سرهنگ معظمی گودرزی بیان داشت: متهم پس از حضور در پلیس فتا تهران بزرگ از موضوع اظهار بی‌اطلاعی می‌کرد اما پس از روبه رویی با شاکی لب به اعتراف گشود و اظهار داشت قصد ازدواج با شاکی را داشتم اما وی قبول نکرد و بعد از آشنایی با شخصی دیگر به ارتباط با من ادامه نداد و من هم برای تلافی و انتقام از وی با ایجاد صفحه جعلی با نام و مشخصات وی دست به این اقدام زدم.

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ به شهروندان توصیه کرد: فضای مجازی مکان مناسبی برای حل کردن اختلافات و همچنین انتقام‌جویی نیست، چراکه با مرتکبان این جرایم در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی طبق قانون برخورد خواهد شد.

روزنامه ایران

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید