رئیس سازمان اورژانس کشور خبر داد

انتقال پانزدهمین قلب اهدایی از رفسنجان به تهران توسط اورژانس هوایی

    کد خبر :686154

رییس سازمان اورژانس کشور از انتقال پانزدهمین قلب برای انجام عمل پیوند به یک بیمار از رفسنجان به تهران توسط اورژانس هوایی خبر داد.

«پیرحسین کولیوند» در مورد جزییات عملیات اورژانس هوایی افزود: صبح امروز با هماهنگی انجام شده توسط سازمان اورژانس کشور، اداره پیوند وزارت بهداشت و آشیانه جمهوری اسلامی، تیم مربوطه برای انجام عملیات انتقال قلب اهدایی از تهران به سمت رفسنجان پرواز کرد.

وی ادامه داد: در کمتر از یک هفته از نخستین انتقال قلب هوایی از رفسنجان به تهران، با تلاش بی وقفه همکاران واحد شناسایی و فراهم آوری دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان، دومین قلب اهدایی نیز جدا سازی و با همکاری سازمان اورژانس کشور به صورت هوایی به بیمارستان امام خمینی(ره) تهران منتقل شد.

رئیس سازمان اورژانس کشور توضیح داد: قهرمان اهداکننده، جوان ۲۰ ساله بود که با تشخیص مرگ مغزی و رضایت خانواده ایشان قلب، ۲ کلیه و کبد برای پیوند به بیماران نیازمند اهدا شد.

به گزارش ایرنا ،کولیوند اضافه کرد: با هماهنگی تیم های فراهم آوری اعضای پیوند بیمارستان های علی بن ابیطالب رفسنجان و امام خمینی(ره) تهران و با کمک سازمان اورژانس کشور، اورژانس هوایی و تیم های درمانی دو مرکز، عضو پیوندی به بیمارستان امام خمینی(ره) منتقل و به جوان ۲۶ ساله پیوند زده شد و ۲ کلیه این فرد به کرمان و کبد وی نیز برای اهدا به شیراز منتقل شد.

ارائه خدمات اورژانس پیش بیمارستانی در سوانح عمدی و غیر عمدی، حوادث غیر مترقبه و فوریت‌های پزشکی در هنگام بروز بیماری‌های نوپدید، جدید و بلایای طبیعی و انسان ساخت برای آحاد مردم یا هر ملیت و تابعیتی از وظایف و مأموریت‌های اصلی سازمان اورژانس کشور است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید