انتقال نظامیان آمریکایی از آلمان به لهستان تخلف است

    کد خبر :589436

رئیس کنفرانس امنیتی مونیخ با اشاره به سخنان اخیر سفیر آمریکا در آلمان، انتقال نظامیان آمریکایی از آلمان به لهستان را تخلف و مغایر با سیاست های ناتو قلمداد کرد.

«ولفگانگ ایشینگر» رئیس کنفرانس امنیتی مونیخ در گفتگو با مجله بیلد با اشاره به سخنان اخیر «ریچارد گرنل» سفیر آمریکا در آلمان در خصوص انتقال نظامیان آمریکایی به لهستان اظهار داشت: انتقال نظامیان آمریکایی از آلمان به لهستان به نوعی تخلف محسوب شده و مغایر با سیاست های ناتو در قبال روسیه است.

این در حالی است که «جورجت موسبکر» سفیر آمریکا در لهستان نیز در صفحه توئیتر خود نوشت: لهستان بودجه نظامی خود را به ۲ درصد افزایش داده در حالی که آلمان تاکنون از آن سر باز زده است، به همین منظور ما با کمال میل پذیرای نیروهای نظامی آمریکا از آلمان هستیم.

گفتنی است برخی از کشورهای اروپای شرقی مانند لهستان و لتونی پس از الحاق شبه جزیره کریمه به خاک روسیه در سال ۲۰۱۴ از بیم هرگونه اقدام مشابه هزینه های نظامی خود را تا ۲ درصد تولید ناخالص ملی افزایش داده اند. در همین راستا «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا خواستار اقدام مشابه برلین شده که تاکنون محقق نشده است.

به گزارش مهر،لهستان، آمریکا را نیروی دفاعی خود در برابر تهدیدات احتمالی روسیه می داند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید