نماینده مردم قم در مجلس عنوان کرد:

انتقال آب دریای عمان؛ راهکاری مناسب برای تامین آب‌ 23 استان کشور

    کد خبر :502965
انتقال آب دریای عمان

نماینده مردم قم در مجلس ‌گفت: انتقال آب از دریای عمان یکی از راهکارهایی است که با اجرای درست آن می‌توان مشکل آب 23 استان کشور را حل کرد و من تعهد می‌دهم که برای این طرح سرمایه‌گذار داخلی جذب کنم و نیاز به اعتبارات دولتی نباشد.

مجتبی ذوالنور صبح امروز در کارگروه کاهش آلودگی هوا و مقابله با گرد و غبار در سالن جلسات استانداری قم عنوان کرد: بند علیخان که پساب ورامین را در خود جای می‌دهد، در سال 89 ‌تصویب شد که این پساب به قم اختصاص پیدا کند و به تالاب مره قم منتقل شود تا این تالاب خشک نشود، این مصوبه تا کنون اجرایی نشده است و باید به این موضوع توجه کرد تا مشکل خشکی این تالاب را تا حدی حل کند.

وی افزود: شرایط استان قم نسبت به استان های خشک دیگر متفاوت است و نمی‌توان با برخی اقدامات جلوی تشکیل گرد و غبار را در این استان گرفت؛ باید بودجه‌ای برای مقابله با گرد و غبار برای استان قم اختصاص پیدا کند تا از بحرانی شدن وضعیت دریاچه‌ و تالاب های قم جلوگیری شود.

نماینده مردم قم در مجلس‌ بیان کرد: مشکل استان قم با یک کمک یکساله و مقطعی حل نمی‌شود و نیاز به یک اعتبار پایدار دارد تا بتوان اقدامات اساسی برای احیای محیط زیست قم انجام داد.

وی ادامه داد: اختلاف نظرهایی در مجلس برای انتقال آب دریای خزر به سمنان وجود دارد و نمایندگان شهرهای شمال کشور مخالف این انتقال هستند؛ همچنین در صورت انتقال، این آب تنها به استان سمنان می‌رسد و استان‌های قم و یزد و اصفهان همچنان با مشکل مواجه خواهند بود.

‌به گزارش ‌ایسنا، ذوالنور اظهار کرد: انتقال آب از دریای عمان یکی از راهکارهایی است که با اجرای درست آن میتوان مشکل آب 23استان کشور را حل کرد؛ این انتقال را می‌توان به روش‌های انتقال با لوله و یا حفر کانال انجام داد؛ برای اجرای این طرح سرمایه گذار داخلی وجود دارد و من تعهد می‌دهم که برای این طرح سرمایه گذار داخلی جذب کنم ولی باید این موضوع برای اجرا باید مورد بررسی سازمان محیط زیست کشور قرار بگیرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید