انتقال آب خلیج فارس به زرند

  • سیاسی
  • دوشنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۹ ۲۱:۰۳
    کد خبر :793830

نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس گفت: در نشستی با وزیر صنعت و معدن مصوب شد که آب خلیج فارس جهت مصارف کشاورزی و صنعتی به زرند منتقل شود.

عفت شریعتی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمان اظهار داشت: انتقال آب خلیج فارس به شهرستان زرند برای توسعه صنعت و کشاورزی بسیار حیاتی است و می‌تواند آثار مثبتی برای این منطقه به همراه داشته باشد.

نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس عنوان کرد: با توجه به پایین بودن میزان نزولات جوی در شهرستان زرند نسبت به سال‌های گذشته و مواجهه با خشکسالی‌های ممتد، کشاورزی به عنوان یکی از زمینه‌های اصلی اشتغال در این شهرستان، دچار مشکل شده است.

وی با بیان اینکه اقتصاد منطقه به کشاورزی متکی است، تصریح کرد: کشاورزی در سایه وجود تامین مطمئن و پایدار آب، قدرتمند خواهد شد و مردم با آرامش نسبت به آینده، فعالیت‌های خود را در حوزه کشاورزی و دامپروری به پیش خواهند برد.

شریعتی افزود: با رونق صنایع در منطقه، بدون شک بسیاری از مشکلات کنونی کشور در این حوزه مرتفع خواهد شد و حتی امکان توسعه صادرات غیر نفتی نیز فراهم خواهد شد.

نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس با اشاره به عمده‌ترین مشکل توسعه صنایع فولادی و معدنی در این منطقه به ویژه فولاد زرند گفت: در منطقه زرند صنایع با مشکل آب مواجه هستند که با اقدامات انجام شده توسط صنایع نیاز آب خود را از طریق فاضلاب کرمان و زرند تامین می‌کنند.

شریعتی ادامه داد: همچنین، اختصاص آب کشاورزی به این صنایع موجب سقوط اقتصاد کشاورزی می‌شود و نمی‌توان کشاورزی را قربانی توسعه صنایع و معادن کنیم از این رو، تنها راهکار تامین آب پایدار برای صنایع این منطقه، انتقال آب خلیج فارس بود.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به زمان‌بر بودن طرح، امیدواریم مسئولان سرعت عمل داشته باشند و زمان اجرای طرح کوتاه‌تر شود تا مردم منطقه از آثار آن زودتر بهره‌مند شوند.

1
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد
  1. ایرانی گفت:

    این پروژه تا ۵۰ سال دیگر کامل نمی شود و چه چپاول ها که از قبلش صورت بگیرد.

دیدگاهتان را بنویسید