انتقادشدید حمیدنژاد از فیلمنامه«بانوی عمارت۲»

    کد خبر :623577

عزیزالله حمیدنژاد کارگردان «بانوی عمارت» ضمن انتقاد صریح از مشکلات و ضعف‌های فیلمنامه ارائه‌شده برای فصل دوم این سریال، قبول کارگردانی این فصل را منوط به تغییر تیم نویسندگان دانست.

 

فصل اول سریال «بانوی عمارت» به کارگردانی عزیزالله حمیدنژاد سال گذشته روی آنتن شبکه سه سیما رفت.

 

این سریال را احسان جوانمرد نوشته بود و به تهیه‌کنندگی مجید مولایی ساخته شد؛ سریالی که به دوره‌ای از تاریخ قاجار می‌پرداخت و در زمان پخش مخاطب بسیاری پیدا کرد.

 

در این سریال بازیگران متعددی هم حضور یافتند که از جمله آن‌ها می‌توان به پانته‌آ پناهی‌ها، صالح میرزاآقایی، رامتین خداپناهی، احسان امانی، محمد فیلی و… اشاره کرد و از این میان هم بازی حسام منظور در نقش شازده ارسلان و مریم مومن در نقش فخرالزمان مورد توجه مخاطبان و رسانه‌ها قرار گرفت.

 

«بانوی عمارت» از همان ابتدا قرار بود دو فصل باشد و با پخش فصل اول و اقبال مخاطبان نسبت به این مجموعه، صحبت‌ها درباره ساخت فصل دوم آن قوت یافت. با این حال وقفه‌ای که برای نگارش طرح و فیلمنامه بوجود آمد باعث شد احسان جوانمرد نویسنده سریال به تیم عوامل مجموعه «جیران» بپیوندد؛ سریالی که قرار است حسن فتحی در شبکه نمایش خانگی آن را بسازد.

 

پس از آن نگارش فیلمنامه فصل دوم «بانوی عمارت» به محمد داوودی و محسن قرایی سپرده شد که پیش از این فیلمنامه‌ چند فیلم سینمایی را نوشته‌ بودند و آخرین فیلمنامه مشترک آن‌ها یعنی «قصر شیرین» به کارگردانی رضا میرکریمی بود که موفق به دریافت سیمرغ بهترین فیلمنامه از جشنواره فیلم فجر شد.

 

چندی پیش نگارش فیلمنامه فصل دوم سریال به پایان رسید و مجید مولایی تهیه‌کننده سریال اعلام کرد که متن کامل آن را به سیمافیلم تحویل داده است؛ خبری که می‌توانست نشانه‌ای از کلید خوردن این سریال در آینده‌ای نزدیک باشد اما حالا عزیزالله حمیدنژاد کارگردان سریال، در قالب یادداشتی از نظر منفی خود نسبت به فیلمنامه ارائه شده خبر می‌دهد؛ نظری که براساس آن باید ساخته شدن فیلمنامه فعلی به کارگردانی حمیدنژاد را به‌طور کامل منتفی بدانیم.

 

این متن، «فیلمنامه» نیست!

 

«نظر به اینکه مخاطبان بسیاری درباره ادامه ساخت سریال «بانوی عمارت» از بنده سوال می‌کنند لازم است به اطلاع برسانم اینجانب به دلایل اختلاف سلیقه حرفه ای در کم وکیف نگارش متن فصل دوم این سریال نبوده‌ام و آنچه اخیراً پس از نه ماه برای نظرخواهی و تصمیم‌گیری به دست من رسیده است برخلاف خبرهای منتشر شده از طریق تهیه‌کننده و نویسنده محترم،… فیلمنامه نیست بلکه طرح مبسوطی از تخیلات نویسنده با وام گرفتن سطحی از برخی حوادث و بعضی دیگر از شخصیت‌های سریال است؛ متاسفانه از زاویه دید تولید، نوشته‌ای بسیار سفارشی و غیرنمایشی است به‌طوری که دو تا از آدم‌های سریال حدود ۱۰ قسمت در یک کاه‌دونی بسر می‌برند و دیالوگ می‌گویند و این گونه پرداخت‌ها چیزی جز تحقیر مخاطب و پس زدن او را بدنبال ندارد.

 

به عقیده حقیر اگر همچنان سازمان صداوسیما تاکید بر ساخت ادامه این سریال را دارد بهتر است مانند خیلی از طرح‌ها حق و حقوق نویسندگان پرداخت شده و این طرح کنار گذاشته شود و تیمی جدید و حرفه‌ای با نگرش احترام به جذب مخاطب روی آن متمرکز شود. کسانی که به راحتی درباره تولید فصل دوم سریال نظر می‌دهند هرگز نمی‌دانند که فصل یک با چه پشتوانه و مرارت و ظرایفی تصویر شده است. عزیزالله حمیدنژاد»

 

به گزارش مهر، باید دید واکنش فیلمنامه‌نویسان جوان فصل دوم «بانوی عمارت» و مهمتر از آن‌ها مجید جولایی در مقام تهیه‌کننده به این اعلام نظر صریح چه خواهد بود و «بانوی عمارت2» چه سرانجامی پیدا خواهد کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید