انتخاب بهترین دوربین ولاگری در سال 2023

این روزها با گسترش شبکه‌های اجتماعی و پلتفرم‌های اشتراک ویدئو، بر تعداد ولاگرها هم افزوده شد، افرادی که به اشتراک تولیدات محتوایی خود می‌پردازند که می‌تواند موضوع سرگرمی داشته باشد یا آموزشی.

بازتاب-یکی از ابزار اصلی ولاگرها بدون شک دوربین آنها است. دوربینی که اگر کیفیت مطلوب را ارائه ندهد، بی شک افراد با کیفیت نامطلوبی به مشاهده محتوا خواهند پرداخت. شرکت‌های بزرگی در صنعت تولید دوربین فعالیت دارند که باید به سونی، پاناسونیک، کانن و بسیاری دیگر پرداخت.

در این مطلب تصمیم داریم شما را با بهترین دوربین‌های ولاگری سال 2023 آشنا سازیم.

نکته: یکی از نکاتی که هنگام خرید دوربین ولاگ باید به آن توجه داشت این مهم بوده که دوربین‌ها به چند دسته تقسیم می‌شوند، دوربین‌های اکشن کم، دوربین‌های کامپکت و دوربین‌های بدون آینه. در این میان مدل‌های بدون آینه قیمت بالایی دارند و اکشن کم‌ها نیز گزینه‌های اقتصادی‌تر محسوب می‌شوند.

بهترین دوربین‌های اکشن کم ولاگری

DJI Pocket II

دوربین ولاگری

آخرین بار ما نسخه اصلی Osmo Pocket را توصیه کردیم، اما Pocket II پیشرفت‌های بزرگی دارد. مانند قبل، روی یک گیمبال سه محوره نصب شده و دارای ردیابی چهره چشمگیر است که سوژه شما را در حین فیلمبرداری در فوکوس قفل نگه می‌دارد. با این حال، مدل جدید دارای حسگر 64 مگاپیکسلی بزرگ‌تر و وضوح بسیار بالاتر، لنز سریع‌تر با میدان دید وسیع‌تر و میکروفون‌های بهبود یافته است. مانند قبل، می‌توانید لوازم جانبی مانند میله اکستنشن، کیف ضد آب و موارد دیگر را تهیه کنید.

چیزی که واقعاً Pocket II را برای ولاگ عالی می‌کند، حالت‌های دنبال کردن همراه با ردیابی چهره است. اگر به صورت انفرادی کار می‌کنید، می‌توانید به سادگی آن را تنظیم کنید و می‌چرخد و می‌چرخد تا شما را دنبال کند. این امر برای ویدیوهای راه رفتن و صحبت کردن نیز صدق می‌کند، بنابراین لازم نیست نگران فوکوس کردن یا حتی گرفتن دوربین به سمت خود باشید. با 346 دلار، نه تنها برای مبتدیان خوب است، بلکه یک ابزار مفید برای هر وبلاگ نویسی است.

GoPro Hero10 Black

دوربین ولاگری

Hero10 Black شرکت GoPro همان چیزی است که ما آن را «به‌روزرسانی بزرگ و نامرئی» نسبت به Hero9 می‌نامیم، خود یک دوربین بسیار بهبود یافته نسبت به Hero8 Black بوده که بار قبل توصیه کردیم. این تا حد زیادی به دلیل پردازنده جدیدی است که ویژگی‌هایی مانند ویدئوهای با وضوح بالاتر 4کی و 5کی، تثبیت‌کننده Hypersmooth 4.0 بهبود یافته، صفحه جلویی بهبود یافته و موارد دیگر را باز می‌کند. همه این‌ها GoPro Hero10 Black را برای نصب روی پهپاد، وسیله نقلیه، کلاه ایمنی، دوچرخه و موارد دیگر، با قیمت بسیار مناسب 350 دلار با اشتراک 1 ساله GoPro، آن را به ابزاری ایده آل تبدیل می‌کند.

DJI Action 2

دوربین ولاگری

DJI در مقایسه با GoPro با آخرین دوربین Action 2 خود رویکرد بسیار متفاوتی را در پیش گرفت، بخصوص بدون نام تجاری Osmo. این دوربین به جای اینکه یک دوربین مستقل باشد، یک سیستم ماژولار با پایه مغناطیسی است که به شما امکان می‌دهد یک ماژول صفحه لمسی با نمایشگر OLED ثانویه و سه میکروفون اضافی یا یک ماژول باتری برای عمر بیشتر و یک اسلات microSD اضافه کنید. همانند Pocket 2، لوازم جانبی زیادی مانند میله 3 در 1 و موارد دیگر ارائه می‌دهد. اگر بیشتر تصویربرداری اکشن انجام دهید، این یک گزینه همه کاره است و قیمت آن از 399 دلار شروع می‌شود.

بهترین دوربین‌های کامپکت ولاگری

سونی ZV-1

دوربین ولاگری

ZV-1 سونی در سال 2020 عرضه شد و همچنان بهترین دوربین کامپکت ولاگ موجود است. بر اساس RX 100 V، دارای یک سنسور 20.1 مگاپیکسلی 1 اینچی بزرگ و لنز ثابت 24-70mm f/1.8-2.8mm هم است. همچنین دارای بدنه سبک وزن، میکروفون داخلی با کیفیت بالا ، صفحه نمایش برگردان، بهترین فوکوس خودکار در کلاس خود و کیفیت تصویر عالی هم دارد. گذشته از آن دارای ویژگی‌های خاص برای ولاگرها است.

در حالی که ZV-1  بیش از 799 دلار است، اما نمی‌تواند ویدیوی 10 بیتی ضبط کند، با پروفایل‌های تصویر S-Log سونی عرضه می‌شود که دامنه دینامیکی بیشتری برای عکاسی در شرایط نوری چالش‌برانگیز به شما ارائه می‌دهد. معایب این دوربین شامل لنز می‌شود، بخصوص هنگام استفاده از تثبیت کننده الکترونیکی به اندازه کافی عریض نیست، عمر باتری متوسط و عدم وجود صفحه نمایش لمسی واقعی و پورت هدفون از معایب دیگر است. به غیر از این، اگر می‌خواهید یک دوربین کارآمد فراتر از دوربین گوشی داشته باشید، محصول سونی ایده‌آل تلقی می‌شود.

کانن G7 X Mark III

دوربین ولاگری

G7 X Mark III کانن نیز باید مورد توجه ولاگرهایی باشد که به دنبال گزینه‌ای جمع و جور هستند. همچنین دارای یک سنسور 20 مگاپیکسلی 1 اینچی بوده، اما دارای زوم 24 تا 100 میلی‌متری f/1.8-2.8 معادل 35 میلی‌متر است که بسیار طولانی‌تر از ZV-1 در محدوده تله فوتو محسوب می‌شود. این دوربین می‌تواند با وضوح 4کی و سرعت 30 فریم در ثانیه فیلم‌برداری کند، در حالی که تثبیت‌کننده اپتیکال تصویر، ورودی میکروفون و حتی امکان پخش مستقیم به YouTube را داراست. نقاط ضعف آن فقط فوکوس خودکار با تشخیص کنتراست و صفحه نمایشی بوده که به سمت بالا خم می‌شود اما نه به بغل. با این حال، قیمت 749 دلاری دارد و هنوز هم یک گزینه عالی است.

بهترین دوربین‌های بدون آینه ولاگری

فوجی فیلم X-S10

دوربین ولاگری

X-S10 فوجی فیلم به دلیل قیمت مقرون به صرفه‌تر، جای X-T4 را به عنوان بهترین دوربین موجود در بازار گرفته است. همه موارد را برای ولاگرها مشخص می‌کند، تثبیت کننده تصویر درون بدنه، ویدیوی 4کی 10 بیتی با ضبط F-Log (تا 30 فریم در ثانیه) همراه با وضوح فیلمبرداری 1080 پیکسلی با سرعت 240 فریم در ثانیه، صفحه نمایشی که به طرفین باز می‌شود وکنترل آسان، دارای جک هدفون و پورت USB-C بوده که به عنوان جک هدفون نیز عمل می‌کند. نقطه ضعف اصلی کنترل محدود صفحه نمایش لمسی است، اما ویژگی‌های زیادی با تنها 1000 دلار دریافت می‌کنید.

سونی ZV-E10

دوربین ولاگری

بهترین دوربین سونی APS-C برای ولاگ اکنون ZV-E10 است. در حالی که از بسیاری از قطعات قدیمی A6100، از جمله سنسور 24.2 مگاپیکسلی استفاده می‌کند، دارای تعدادی ویژگی مفید برای عکاسان محسوب می‌شود. در صدر لیست، فوکوس خودکار عالی سونی قرار دارد که شامل همان ویژگی‌های فوکوس پس‌زمینه و نمایش محصولات موجود در ZV-1 کامپکت است. همچنین SteadyShot الکترونیکی، صفحه نمایش کاملاً مناسب و موارد دیگر را ارائه می‌دهد. بزرگ‌ترین عیب شاتر است که اگر دوربین را زیاد بچرخانید می‌تواند کاربری را سخت کند. اگر می‌توانید یکی از آن‌ها را پیدا کنید، قیمت بیش از 700 دلار برای بدنه یا ۸۰۰ دلار در بسته‌ای با لنز زوم 16-50 میلی‌متری F/3.5-5.6 سونی دریافت خواهید کرد.

پاناسونیک GH6 یا GH5

دوربین ولاگری

GH5 پاناسونیک برای مدت طولانی یک دوربین ویدیویی فوق العاده محبوب بود و در واقع با دو دوربین GH6 2200 دلاری و GH5-II با قیمت 1700 دلار جایگزین شد. GH6 تقریباً از هر نظر ارتقاء بزرگی است، بخصوص اینکه می‌تواند ویدئو 5.7کی با سرعت 60 فریم در ثانیه و 4کی با حداکثر سرعت 120 فریم در ثانیه را به همراه فرمت های ProRes ارائه دهد که به راحتی قابل ویرایش هستند. همچنین دارای بهترین تثبیت کننده درون بدنه در هر دوربین و هندلینگ عالی است. نکته منفی فوکوس خودکار با تشخیص کنتراست پایین و عمر باتری است که قابل توجه به نظر نمی‌رسد.

گذشته از آن ارزش بالایی نسبت به به GH5 Mark II را دارد که نه تنها 500 دلار ارزان‌تر است، بلکه برای استریم هم مناسب است. این یک ارتقاء بزرگ نسبت به GH5 محسوب نشده، اما نسبت به قیمت بیشتر دوربین‌های رقیب، ویدیوهای 4کی  10 بیتی 60پی، نمایشگر کاملاً منعطف و تثبیت کننده عالی در بدنه را ارائه می‌دهد. همانند GH6، نقطه ضعف اصلی سیستم فوکوس خودکار تشخیص کنتراست است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید