انتخاب ایران برای میزبانی اجلاس بین‌المللی مددکاران اجتماعی آسیا و اقیانوسیه

    کد خبر :613059

رییس انجمن مددکاران اجتماعی ایران از انتخاب ایران به عنوان میزبان اجلاس بین المللی مددکاران اجتماعی منطقه آسیا و اقیانوسیه خبر داد.

سیدحسن موسوی چلک  در این باره گفت: در بیست و پنجمین نشست انجمن‌های عضو منطقه آسیا و اقیانوسیه که انجمن‌های عضو فدراسیون جهانی مددکاران اجتماعی در منطقه آسیا و اقیانوسیه و دانشگاه‌های عضو انجمن بین المللی مدارس مددکاری اجتماعی در آن حضور داشتند تصمیماتی اتخاذ شد که یکی از این تصمیمات این بود که ایران میزبان اجلاس مددکاران اجتماعی منطقه آسیا و اقیانوسیه در سال ۲۰۲۳ باشد.
وی با بیان اینکه این پیشنهاد بدون طی هیچگونه تشریفاتی تصویب و قطعی شد، گفت: البته ما درخواست میزبانی این اجلاس برای سال‌های ۲۰۲۱ را هم داده بودیم اما از آنجایی که درخواست میزبانی ۲۰۲۲ جهانی را هم داده بودیم، اگر میزبانی ۲۰۲۱ را می پذیرفتیم عملا شانس ما برای میزبانی جهانی از دست می رفت و به همین دلیل ۲۰۲۳ را انتخاب کردیم. در حال حاضر تنها دو کشور متقاضی میزبانی اجلاس جهانی هستند که یکی از آنها ایران است. آنجا قرار شد که اگر میزبانی جهانی به ایران رسید دیگر میزبانی ۲۰۲۳ منطقه‌ای را به کشور متقاضی دیگر بدهند و اگر میزبانی جهانی به ایران نرسید، ما میزبانی منطقه‌ای را خواهیم داشت.
چلک با بیان اینکه این برای نخستین بار در طول ۲۵ دوره برگزاری این اجلاس بود که میزبان برای دو دوره بعدی مشخص شد، گفت: فدراسیون علاقه مند بودکه ایران میزبانی را بگیرد و این فرصت خوبی برای مددکاری در کشورما خواهد بود چرا که مسئولان حوزه مددکاری اجتماعی سایر کشورها نیز به ایران خواهند آمد.
وی با بیان اینکه طی این مدت و تقریبا طی سه تا چهار روز مقالاتی که تایید کمیته علمی را بگیرد ارائه می شود، گفت: این فرصت خوبی خواهد بود تا هم با یافته‌های دیگران آشنا شویم و هم مددکاری ایران را به دنیا معرفی کنیم.
رییس انجمن مددکاران اجتماعی ایران ادامه داد: علیرغم نقدی که ما در داخل به خودمان داریم اما ایران در حوزه مددکاری جایگاه خوبی در سطح منطقه دارد. انجمن مددکاری اجتماعی ایران در حال حاضر دو کرسی را گرفته و ارتباط خود را با کشورهای دیگر تقویت کرده است. خوشبختانه امروز فدراسیون و انجمن مدارس مددکاری اعتماد خوبی با انجمن مددکاری اجتماعی ایران و به عبارتی ایران دارند.
چلک با بیان اینکه ما حدود ۶۰ سال ارتباطات نهادینه شده ای درحوزه مددکاری با دنیا نداشتیم، گفت: اما بعد از کنگره مددکاری اجتماعی ایران فرصتی فراهم شد که جامعه مددکاری اجتماعی ایران به دنیا معرفی شود و من امیدوارم که که جامعه مددکاری ایران از ظرفیت این میزبانی استفاده کند.
وی اضافه کرد: تا زمان میزبانی، لازم است اقداماتمان را آسیب شناسی کنیم، تولید دانش بومی کرده و ایده های جدید در حوزه مددکاری داشته باشیم. همچنین می توان دانش جدید را با دانش بومی تلفیق کنیم.

چلک با بیان اینکه اگر در کشور خودمان بمانیم اتفافی نمی افتد، گفت: ما هم باید برویم و دیگر کشورها را ببینم. امیدوارم میزبانی جهانی هم به ایران برسد، چرا که ما تاکنون همایشی نداشتیم که ۳۵۰۰ مهمان خارجی برای یک پروژه اجتماعی در جایی حضور داشته باشند. اگر این اتفاق بیفتد کشورمان چیزی حدود ۱۰ روز میزبانی این برنامه‌ها را خواهد داشت.

به گفته وی در این بخش حضور و همکاری همه سازمان‌ها، جامعه مددکاری اجتماعی، دانشگاهیان، تشکل های غیر دولتی و .. می تواند یک پشتوانه قوی برای انجمن مددکاری اجتمای باشد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید