ام‌اس‌سی‌آی وزن سهام چین را ۴ برابر می‌کند

    کد خبر :498687
ام‌اس‌سی‌آی

با جهش سهام چین پس از این که ام‌اس‌سی‌ای اعلام کرد وزن سهام این کشور را در بنچ‌مارک‌های خود افزایش خواهد داد، سهام آسیایی رشد کردند.

به گزارش بازتاب به نقل از رویترز، روز جمعه، با جهش سهام چین پس از این که ام‌اس‌سی‌ای اعلام کرد وزن سهام این کشور را در بنچ‌مارک‌های خود افزایش خواهد داد، سهام آسیایی رشد کردند.

پس از این که ام‌اس‌سی‌آی اعلام کرد در ادامه امسال، وزن سهام چین را در بنچ‌مارک‌های بین‌المللی خود ۴ برابر می‌کند، پتانسیل جذب ۸۰ میلیارد دلار سرمایه خارجی به بازارهای چین ایجاد شد و شاخص سهام شرکت‌های برتر چین، سی‌اس‌آی ۳۰۰ با جهشی ۱.۲ درصدی همراه شد.

این رویداد در کنار تقویت بازارهای دیگر منطقه باعث شد گسترده‌ترین شاخص آسیا اقیانوسیه ام‌اس‌سی‌ای در خارج از ژاپن بیش از ۰.۳ درصد رشد کند.

رشد سهام چین در روز جمعه به دنبال رشد قابل‌توجه این سهام در ماه فوریه انجام شد، که بهترین عملکرد سهام چین در حدود ۴ سال اخیر بود. امید سرمایه‌گذاران به مشوق‌های دولتی و خوش‌بینی به مذاکرات تجاری چین-آمریکا باعث شد تا سهام چین در ماه فوریه با رشد قابل‌توجهی روبرو شود.

نیکی ژاپن به کمک پایین آمدن ارزش ین، ۰.۹ درصد رشد کرد، سهام استرالیا ۰.۶ درصد رشد کرد.

رشد سهام آسیایی علی‌رغم آن انجام شد که شاخص‌های سهام آمریکا، در معاملات دیشب وال‌استریت، همگی با افت همراه بودند.

بازارهای مالی کره‌جنوبی روز جمعه به علت تعطیلات رسمی بسته بودند.

داده‌ها نشان داد که اقتصاد آمریکا در ۳ ماهه چهارم ۲۰۱۸ توانسته است بیش از آن‌چه نگران بودند اتفاق بیافتد، رشد کرده است. این رشد اقتصادی هرچند آن‌قدر نبود که بتواند به نرخ هدف دولت برسد، اما باعث شد سود اوراق خزانه‌داری بالا برود و متعاقبا باعث تقویت دلار شود.

در بازار ارز، نرخ برابری دلار با ین ژاپن ۰.۲۹ درصد تقویت شد و به ۱۱۱.۶۹ رسید، که رکورد جدیدی برای امسال محسوب می‌شود.

شاخص دلار ۰.۱ درصد بالا رفت و به ۹۶.۲۶۸ واحد رسید.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید